Pisin tuomio?

Kuka sen sai ja mistä rikoksesta?

Lisätty: 02.07.2009 - 13:15

Olisi mielenkiintoista tietää, paljonko Palisanterin linkistä löytynyt postimies lopulta sai?
" For failing to deliver 42,768 letters, a sentence of 384,912 years or 9 years per letter, was demanded at the prosecution of mailman Gabriel Mar Grandos, 22, at Palma de Mallorca, Spain on 11 March 1972."
Tarkoitin tätä kysymykselläni, mutta luinkai sen huonosti eräästä toisesta linkistä, tuomiota vaadittiin, mutta annettiinko se? Mahtaako ko. nuorimies istua vielä vankilassa? Jos kerran Valjakkalakin on vapaana, niin voisimme vaatia "Gabriel, tule takaisin".

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 08:30

Pisimmän tuomion rikoksesta (141 078 vuotta) on saanut thaimaalainen pimeiden sijoitusten kuningattareksi ristitty Chamoy Thipyaso Bangkokissa 27.7.1989.
www.britishcouncil.org/learn...-crime.htm

Kysyjän kommentti

On siinä istumista Bangkok Hiltonissa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 03:52

Maailman pisin taloustuomio on ...845 vuotta.tuomittu Bernard Madof

Lähteet:
Olisko näin. pitkää ikää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 07:08

Tässä ne on lueteltu eri maissa.
fi.wikipedia.org/wiki/Elinka...en_vankeus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 08:25

Madof sai sen tähän saakka pisimmän tuomion.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 09:09

Aika pitkä tuomio tuo thaimaalaisen tuomioistuimen antama kyllä on...

Mutta eikös melkein kaikissa uskonnoissa tuomita syntiä tekevät ihmiset "IKUISEEN kadotukseen". kaupan päälle tulee vielä maallisten tuomioistuinten kieltämät kidutukset; hampaiden kiristys, kuuma pätsi, ikuinen tuli, sairaudet.....jne

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 09:33

olen vaan ihmetellyt mikä on näiden satojen vuosien vankeustuomioiden ja monenkertaisten kuolemantuomioiden merkitys noin käytännössä?

Onkos se jotenkin rankempaa kun tietää varmasti että muutama sata vuotta vankeustuomiota jää istumatta kuoleman johdosta, tai viisi teloitusta suorittamatta syystä että kuoli ensimmäiseen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 09:57

Varmaan aika toivotonta ajatella, että täällä kiven sisässä istun hamaan kuolemaani saakka, kun tuollainen tuomio on takataskussa. Elinkautinenkin on sentään lyhyempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 10:18

Katalat tuomiot katalille ihmisille. Liekö siitä kuitenkaan pelotukseksi muille rikollisille. Noita tuntuu riittävän jatkuvasti. Perisynti jyllää, ahneus, kateus, vallanhalu, siinä pahimmat. Kierre jatkuu ankarista rangaistuksista huolimatta, sillä kaikki rikolliset eivät koskaan joudu tuomiolle. Vain ne jotka jäävät kiinii ja joutuvat tuomituiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.07.2009 - 10:42

Tuomiot menevät aina ohi silmieni. Vilaukselta näin telkkarissa jonkun 150 vuotta tälle pyramidihuijauksen keplottelijalle. Ei se taida kuitenkaan olla kaikkein pisin tuomio.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.07.2009 - 12:20

Olisi se kyll'ä aika masentavaa tietää että joutuu koko loppuelämänsä viettämään vankina.