Kannattaako liittyä tähän Ytk työttömyyskassaan.Siinä vuotuinen jäsen maksu on vain 67€.?Alla on linkki kyseiseen juttuun.

www.ytk.fi/

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.07.2009 - 17:01

Kuulutpa mihin kassaan tai liittoon tahansa, niin saman ansioturvan saat kaikista. Jäsenmaksuissa on vaihteluita liittojen välillä. Tuo mainitsemasi näyttää olevan edullinen. Mutta esim. liitto johon kuulun, eivät peri työttömiltä jäsenmaksua sen jälkeen, kun ansiosidonnainen loppuu. Silti liiton jäsenyys säilyy.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.07.2009 - 16:49

Miksi ei?
Ay-väki varmaan kertoo siitä puolesta, mutta työttömyysturvan saat tuoltakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 18:34

En kuulunut työaikanani liittoon, koska se ei mielestäni ajanut minun asemassani olevien työntekijöiden asiaa. Kuuluin ainoastaan työttömyyskassaan, jos sellainen olisi kohdalleni sattunut. En ole ollut koskaan työttömänä, enkä enää voi joutuakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 18:36

eiköhän näinä aikoina ole viisasta (ainakin rauhoittavaa) kuulua jonkun työttömyysvakuutuksen suojan piiriin ja tuohan kuulostaa aivan kohtuu hintaiselta ....

- mikään ei ole ilmaista, ei edes mielenrauha -

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.07.2009 - 19:18

Mielestäni se hyvä liitto. Eikä jäsenmaksut paljoa rasita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 20:18

Kannattaa varmasti kuulua johonkin työttömyyskassaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 20:31

ovat puhunneet että ytk:ssa olisi hidasta touhua...tiedä sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 21:10

Mikä ettei, halpa on jäsenmaksu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 22:33

Ilman muuta. Ytk on edullisin työttömyyskassa, joka turvaa toimeentulosi jäädessäsi työttömäksi. Ainoa huono puoli siinä on, että et saa käyttöösi ilmaiseksi riitatilanteissa liitontuomaria, neuvontaa työsopimusasioissa, ilmaista oikeuden käyntiä, jäsenetuja kuten esim. vakuutus maksut, lomakämpät, alennukset yms. liittokohtaiset edut. Joudut myös itse hoitamaan jäsenmaksujesi maksun tilisiirtolomakkeilla kuukausittain, jotka saat liitosta. Vähintään tässä liitossa pitäisi olla jäsenenä mielestäni kaikkien palkansaajien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 22:47

on se liitto sit mikä tahansa, niin kannattaa liittyä, itse olen aina ollut liitossa , ja viimeksi , kun olin yrittäjänä olin myöskin suomen yrittäjäin liitossa, joten kannattaa liityä liittoon, minne nyt haluatkin liittyäkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 00:44

oma valinta, itse menisin ammattiliittoon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 08:40

Kyllä varmaan, saat sillä työttömyysturvan. Liittoon en enää kuulu, vain entisen liittoni työttömyyskassaan. Liittojen asema on muttunut paljon. Olen ollut aiemmin pitkään liittojen "töissä" eli jäsenten etujen ajajana ja liittojen hallintoelimissä.
Nämä asiat ovat myös alakohtaisia kenen kannattaa olla jäsen ja kenen ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 10:31

Onkos tämä sama kuin Loimaan kassa?Siellä kuulemma muutama työkaveri,mutta muuten meitillä oma liitto puolustamassa omia ja vieraita Suomen vesillä,mailla ja mannuilla,vaikka jäsenmaksu maksaa maltaita vrt ytk.