miten pussilakana laitetaan?

Miten pussilakana laitetaan paikoilleen?

Avainsanat: pussilakana ohje

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2008 - 22:46

Papunetistä löydät selkeät, KUVITETUT ohjeet pussilakanan laittamiseen. Tässä linkki:

papunet.net/yleis/toimintaoh...hp?ohje=20

ja vielä ne ohjeet:

Levitä peitto sängyn päälle.

Levitä pussilakana peiton viereen.

Etsi pussilakanasta kulmat ja niissä olevat reiät.

Pujota molemmat kädet omista kulmista niin pitkälle, että kädet tulevat näkyviin pussilakanan jalkopäässä olevasta aukosta. Nyt pussilakana on kerättynä käsissäsi.

Ota kiinni peiton molemmista kulmista.

Nosta kädet ylös ja ravistele pussilakanaa niin, että se laskeutuu peiton päälle.

Ota kiinni jalkopään isosta aukosta ja asettele loput peitosta pussilakanan sisälle.

Asettele peiton kulmat pussilakanan sisälle. Tarkista, että peiton kulmat ovat pussilakanan nurkissa.

Levitä peitto sängyn päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.06.2008 - 11:56

Montakin erilaista tyyliä tietysti on. Riippuu myös siitä, että onko pussilakanassa ylhäällä sivuilla reiät vai ei. Laitat kato vaan kädet niistä rei`istä sisään ja vedät peiton alakautta sisään. Jos ei ole reikiä, niin pudota vaikka peitto alhaalta pussilakanan sisään ja humpsuttele paikoilleen! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.06.2008 - 18:13

Jossei lakanassa ole reikiä yläkulmissa, käännä pussilakana nurinpäin, pujota kätesi lakanan sisään ihan yläkulmiin asti, ota lakanan läpi kiinni peiton kulmista, ja ravista koko hommaa, jotta lakana kääntyy toisinpäin peiton päälle.

Lähteet:
saksalainen tapa