Miten kannattaa kuluttaa heinäkuinen päivä Tukholmassa? Onniistuuko se jalan? Mukana 2 teiniä, Vikingillä satamaan.

Lisätty: 01.07.2009 - 10:56

Miten on taksilla kulkeminen? Yhtä kallista, kalliimpaa kuin Suomessa? Laivaan ei saa jättää tavaroita: onkos ne roudattava mukana kaupungilla, vai onko satamaterminaalissa säilytyslokerot? Mitä kustantavat?

Olen todella kiitollinen kaikesta infosta: ajattelin päästä vähemmällä kun hiukan tutustun etukäteen ja voin laskeskella budjetti.

Avainsanat: tukholma ruotsi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.07.2009 - 08:23

Kyllä onnistuu jalkaisin. Ensin rantaa pitkin Katariinan hissi, sitten Vanhan kaupungin nähtävyydet ja ennen kaikkea Rautapoika tutkien. Tunnel baanalla on helppo liikkua paikasta toiseen Tukholmassa.
Tässä sitten ostosmatkailijalle valtalehtemme ohjeet:
www.hs.fi/matkailu/artikkeli...5219166789

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.07.2009 - 08:38

Itse mensiin satamasta suoraan bussilla Skansenille. Siellä on paljon katsottavaa, aika kuluu mukavasti. Bussin nro on muistaakseni 46.
Tunnelbanaa kannattaa myös käyttää, siinä säästää aikaa, ei joka paikkaan kannata kävellä. Vanhassa kaupungissa on tietysti nähtävää jos se seutu ei ole erikoisen tuttu jo ennestään.
Vanhaan kaupunkiin voi tietenkin kävellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 09:02

menisin vanhaankaupunkiin, siellä on kauppoja ja ruokapaikkoja , joten syöden ja shoppaillen...ainakin teinit tykkää shoppailla...niin luulisin ainakin , jotta tykkäävät...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.07.2009 - 11:14

Oman teinini kanssa käveltiin koko päivä paikasta toiseen. Käytiin museoissa, Wasa-laivalla, Kaknäs-tornissa, kaupungilla tavarataloissa. Aika kului hyvin ja jalat olivat kipeät kun laivalle takaisin mentiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 11:29

Satamassa on säilytystilat tavaroille.Maksut ja koot löydät tuosta linkistä, sekä myös bussiaikataulut ja muuta satamainfoa Tukholman päässä:
www.vikingline.ax/braattveta...ckholm.asp

n. km kävelymatka vanhaan kaupunkiin.

Täällä myös infoa:
beta.stockholmtown.com/fi/
www.toisenlainentukholma.fi/...3godODf9OQ

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 11:34

Gamla Staniin köpöttelee 20 min.siellä aika kuluu kuljeskellen,Stortorgetilla kivoja pieniä kahviloita,mmssa Chokladkoppen(ex-kantis) ja viereinen (en muista nimeä,en ole käynyt)sekä ristiin rastiin kujia ja keskikadulla käsityöläis-ym.puoteja.Siitä kivenheiton matka ihan ytimeen,NK ym.paratiisit ja Humlegården,suuri puisto viini ym.tarjontaa kivoissa keitaissa.
Kesäpäivä Tukholmassa kuluu hujauksessa.Taksikyyti voi olla hintava,rönttisumma keskustasta terminaaliin kantsuu sopia alk.500 SEK,yleensä Ählämin kanssa(voi olla myös pimeä kyyti,ole varuillasi)mutta julkiset kuljettaa halvalla ja kätsysti!
Tai mäkeä ylös Folkungagatan sekä sen ympäristössä taiteilija ym.putiikit Söderin puolella ovat tosi kivoja kaffiloineen.Kajsa Wargin herkkupuoti nurkalla ja muita mukavia tutustumisen arvoisia Söderin puolella sekä tori Götgatanin kupeessa.Kaikki pienen kävelymatkan päässä VL-terminaalilta.
Minusta Tukholma on kesäparatiisi vrt.meidän Helsinski(anteeksi kotistadi)!
Ha det så kanonkiva i Stockis med dina tonåringar!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 19:19

Anteeksi nyt, mutta en voinut pidätellä ...

... kokemuksen mukaan, rankkasadetta pitäen Slussenin siltojen alla ...

näin minulta (meiltä) meni yksi ratkiriemukas heinäkuun päivä Tukholmassa iloisella 70-luvulla

- aina voi sattua jotain yllättävää kivaa -