mitenkäs te viilennätte sisätiloja näin helteellä.. ?

meillä on tuo lämpöpumppu joka nyt viilentää ja joka huoneessa tuulettimet täysillä päällä , myös yöksi avaan ikkunan makkarista, joten hyvin jaksaa näilläkin helteillä, eikä ole niin tuskallista olla , kuin ulkona ois , siellä kun ei pysty päivällä oikein olemaankaan...joten siestaa vietetään täälläkin mäessä...

Avainsanat: helteet sisätiloissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.07.2009 - 04:34

Tuuletin auttaa hyvin. Meillä onkin tosi kuuma täällä sisällä, melkein 30 astetta. On ku saunassa olis. Kiuas ja vihta vaan puuttuu. Tietysti tuuletusikkuna on myös auki.

Kysyjän kommentti

olikin paha valita parasta, mutta tuulettimetkin auttavat kyllä ja sama tunne tuli silloin helteillä, jotta olikuin saunassa ois ollut.....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.06.2009 - 22:09

Isoja tuulettimia maltan käyttää.
Lämpöpumppua en vielä näillä asteilla edes kaipaa. Siitä saattaa saada kesäflunssan, jos liiaksi jäähdyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 22:10

Ei muutakuin kunnon läpiveto,ovet ja ikkunat auki.Yöksi suljen ikkunan pihan puolelta,ikkunasta voi meinaan astua sisään(ovikin tietty sulki).Eikä ole ollut tuskallista nukkua,päin vastoin ;-)enkä valita!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 22:21

Pidän verhot kiinni päivällä kun aurinko paistaa, ja yöksi makkarin ikkuna auki (ovi säppiin, ettei kissat karkaa), mut kuuleman mukaan päivällä ei kannattaisikaan pitää ikkunoit auki kun just sieltä se lämmin ilma tuppaa sisään:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 22:22

Sälekaihtimet suojana,että aurinko ei pääse porottamaan sisälle. Päivällä läpiveto ja yöllä makuuhuoneen ikkuna auki. On ollut ihan sopivan lämmin nukkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 22:34

Olohuoneessa on kokoajan tuuletin katossa päällä pyörimässä.Päivällä on terassin ovi ulos asti auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.06.2009 - 22:38

Päivällä verhot edessä, ettei kuumene huoneet liikaa. Yöllä ikkuna auki makkarissa. Se on verkotettu, niin ei tule ötököitäkään noista koivuista jotka ovat ihan kosketusetäisyydellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 22:43

Tuulettimella.Ikkunoita piän myös auki sillo ku oon koton,pois olles en uskalla,ku Sulo tykkää kiipeillä verkkoa pitki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 23:17

Onneksi ilmastointi. Sälekaihtimet kiinni koko päiväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 23:18

läpiveto ja markiisit suojaamassa isoja ikkunoita suoralta paisteelta sisään ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 23:50

Ilmastointi hoitaa sen homman hienosti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 00:11

Ikkunat auki järvenpuolelle, ja läpiveto muutenkin. Olohuoneen ikkunan verhot vedän kiinni, jos oleilen huoneessa. Muuten on tähän asti ollut ihan miellyttävä sisällä. Siis viileämpää kuin ulkona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 00:29

Lämpöpumpulla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 06:00

ikkunat auki pohjoisen puolella, etelän puoleiset ja parvekkeen ovi kiinni myös, lattiatuuletin päällä, jos oikein on kuuma. ( ja kait talossa joku yleistuuletussysteemi on myös.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 08:22

Asumme rinnetalossa, jossa alakerta pysyy helteilläkin aika viileänä eli ei ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 08:34

Ikkunoita pidetään ajoittain auki. Ollaan maalla aika paljon ja meren rannalla jossa on myös puustoa joten ei kovin hankalaa ole.
Työhuoneeseeni tilasin pöytätuulettimen, on ollut aika lämmintä aamupäivisin kun aurinko paistaa heti aamusta tuonne puoleenpäivään.
Vetoa en kyllä oikein kestä joten ikkunoiden aukipitoa täytyy säännöstellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 09:59

Vähennän vaatteita ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 13:49

läpiveto..sillä seuraamuksella että kärpäset tulee sisään..ja meijän koira pelkää niit kärpäsiä.. ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.07.2009 - 01:15

Kattotuuletin tossa pyörii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 23:11

meillä tuo terassin lippa suojaa suurimman osan auringon valolta sisään ,mutta ikkunat auki läpi kesän mennän..nytkin!!!:). ja tuolla yläkerrassa jos sattuu vieraita yöpymään, on jalka mallinen tuuletin,joka viilentää jonkun verran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 23:39

Valitettavasti ei ole sitä mööpeliä mikä monella tuntuu olevan.
Käyn uimassa ja lapsi myös - sitten elbaamme vaikka saunassa pari tuntia.