Arvaatteko miksi ajoin aikoinani kuorma-autokortin? Tuskin?

Vihjeenä voisin mainita, että se liippaa vähän tuota passikysymystäni. Kerron sitten puolenyön tietämissä. ;-)

Lisätty: 30.06.2009 - 20:58

Tämä on senverran vaikea, että täytyy lisätä, että en aja ammatikseni, enkä ole koskaan ajanut. Minulla ei liioin ole kuorma-autoa, eikä kellään ystävällänikään.
Tämä varmaan helpotti? =)

Lisätty: 30.06.2009 - 21:31

Täytynee vielä helpottaa, että se ei liity autoihin eikä ajamiseen mitenkään.
Kyllä tämän pitäisi jo näillä vihjeillä ratketa.

Lisätty: 30.06.2009 - 22:25

Mietn tämä muka niin vaikea on? En ajanut intissä enkä saanut ilmaiseksi. Matvein vastauksessa on kyllä jo oikea sana.
Kai huomasitte kategorian?

Lisätty: 30.06.2009 - 23:32

Kerronpa nyt, ennenkuin tämä katoaa näkymättömiin.
Olin n. kolmekymppisenä hakemassa pakettia postista ja minun piti esittää henkilöllisyystodistus.
Annoin ajokorttini, jossa oli kuva jonka olin otattanut moottoripyöräkorttia varten 15 vuotiaana.
Oli kiire hakemaan laitokselta sitä korttia, kun olin sitä niin kauan odottanut.
Kaveri kyyditsi pyörällään jotain kahtasataa tihkusateessa ilman kypärää ja murkun naama ja hippitukka olivat kuvassa sen näköiset.
Virkailija, nuori nainen katsoi kuvaa ja alkoi vääntelehtimään, kunnes pyrskähti nauramaan.
Olisi ehkä kannattanut otattaa siihen autokorttiin uudet kuvat, mutta niitä oli niin sopivasti vielä kaksi jäljellä.
Kävin kotimatkalla varaamassa autokoulukurssin.
Koulua piti kaverini, mutta alennusta en saanut. Halusin ehkä vähän tukeakin tuttua yrittäjää. Samalla ajoin sen pikku-E:n, joka tuolloin piti ajaa. Sitä en tarvinnut, mutta tuli samaan hintaan.

Lisätty: 02.07.2009 - 17:48

Huomasin, että Matilda tiesi mistä on kysymys ennen kuin vinkkasin kategoriaan. Egoni tosiaan kärsi pienen kolauksen, kun arvokas, uniformupukuinen kaunotar repesi nauramaan kuvalleni.
Mahtaisikohan sitä löytyä vielä jostain, sitä kuvaa? Voisin laittaa sen profiilikuvakseni! =) Sanatarkasti tuota juttua olisi ollutkin jo kohtuuttoman vaikea arvata.
Pisteet siis tulevat menemään Matildalle, jos olen tilaisuudessa valita itse. =)

Lisätty: 02.07.2009 - 17:51

Vähäviisaan kysymys vaikuttaa liiankin ilmeiseltä. Kurssilla oli joku tyttö, johon olit ihastunut? Voisiko se olla niin helppo? Ehkä olet ollut vähällä hukkua, etkä halunnut kokea sitä uudelleen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.06.2009 - 21:22

Eipä nuo siun vihjeet auttanu minnuu yhtään.
Halusit varmaankin olla Rekkamies ja laulaa: ajan yössä tulen tuolta kaukaa . . . .

Lisätty: 30.06.2009 - 21:36

Anna nyt vielä vähän pikku vinkkiä, kun ei aukee millään :(
Taidat pittee jännitystä yllä ;)

Lisätty: 30.06.2009 - 21:44

Kategoriana siulla näkkyy oleva Kauneus ja Terveys, joten tais sittenkin olla ego-kysymys ;)

Kysyjän kommentti

Ego-kysymys hyvinkin, kun virkailijatyttö meinasi nauruun tukehtua nähtyäni kuvani.
Ei varmaankaan ollut helppo tunnistaa kuvan perusteella. =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.06.2009 - 20:54

Ajat varmaan rekkaa ulkomaille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 21:28

Varmaankin saat nyt sitten ajaa isompaa matkailuautoa. Eikös siihen tarvita kuorma-autokortti. Minulla ei ole kumpaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 21:32

sait halval kortin , tänäpäivän sekin jo maksaa hurjan paljon ja kohta hinta vaan nousee.... arvaus ihan kylmiltään, kuumana päivänä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.06.2009 - 21:42

Sait sen ilmaiseksi intissä suorittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 21:42

Olit rakastunut (ajo) opettajaasi, tms. mikä johti tähän, täytyypi miettiä syntyjä syviä:)

Lähteet:
Siis rakkauest täs ollu kysymys, uskon mie, se vie vaikka läpi kuorma-autokortin, vai mites se meni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 21:50

Sama oli mielessä kun kissanaisella,että intissä ajoit. Poikanikin ajoi rekkakortin intissä,eikä ole rekkaa jannut..

Lisätty: 30.06.2009 - 22:39

Oisko se appivanhemmille mieliksi..??
Koska omistivat autokoulun...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 21:59

I. Ajoit sen kuorma-autokortin varusmiesaikanasi, siis Suomen Valtion piikkiin.
1. Sait siitä itsellesi ilmaiseksi henkilöllisyystodistuksen
2. Sait ilmaiseksi suht. kalliin ajokortin
3. Sait suorittaa kaikki ajokorttiin liittyvät oppitunnit yms. palvelusaikana
4. Sait suorittaa varusmiespalveluksesi loppuajan autonkuljettajana.
5. Sait pitää sen ajokortin myös siviiliin päästyäsi!

II. Ajoit kuorma-autokortin, koska silloisen/nykyisen tyttöystäväsi vanhemmat omistivat autokoulun. Tyttöystäväsi isä ja/ tai äiti oli/on autokoulunopettaja, joten yritit olla "appivanhemmille" mieliksi.

III. Kaikilla kavereillasi oli silloin kuorma-autokortti.

IV. Halusit hankkia hyvät valmiudet palomieheksi tms.

V. Voitit arpajaisissa tai joissain kilpailussa kuorma-autokortin ajo-opetuksen.

VI. Ajoit sen kuorma-autokortin ihan vain huviksesi.

VII. Paikkakuntasi autokoulussa oli vain kuorma-autoja, tai sait sen henkilöautokortin hinnalla.

VIII. Henkilöautokortin kurssi kurssi oli täynnä ja halusit kortin tietysti heti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 01:15

Kun kerran ratkesi, niin kerron tarinan lopuksi. Näin ei ole siis sinulle päässyt käymään?

Poliisi pysäyttää kuorma-auton ja nuhtelee kuskia siitä, että lasti tippuu huonon sidonnan vuoksi pitkin tietä. Kuski käskee poliisien mennä kiusaamaan oikeita rosvoja ja jättämään rehelliset työmiehet rauhaan.

Poliisit pitävät kuitenkin päänsä ja kirjoittavat sakot. Kuski ei sakkoa hyväksy, joten lopulta päädytään käräjille.

Käräjäsalissa kuormurikuski aloittaa selityksensä: "Olin hiekoittamassa tietä.."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 08:25

Itse ajoin aikanaan ABC-kortin ihan siltä varalta, että jos en muita töitä saa, niin alan kuorma-autokuskiksi. Toistaiseksi en ole sitä hommaa elääkseni tehnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 09:51

just joo,
tollasen tarinan arvaaminen olisi kyllä edellyttänyt vähän enemmän lisätietoja,
muttei se mitään, et sinäkään arvaa miks mä suoritin uimamaisterin tutkinnon 8-vuotiaana ....