jokos on napsulaiset ottaneet mansikkakoriit esiin ja suunnanneet pelloille mansikoita poimimaan.. ? jos ei omalle niin

maksua vastaan poimimaan.. itse ostan 5 kg laatikon ja laitan ne sit pakkaseen...pienemmis eris...meilä on niin vähän omia mansikoita , et ne ovat vain herkutteluun suupalaksi...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.06.2009 - 18:38

En osta mansikoita. Oman kasvimaan reunassa aloittelee juuri kymmenkunta ukkomansikkaa kukintaansa. Ukkomansikka on metsämansikan ja puutarhamansikan väliltä, Turussa jalostettu "parannettu metsämansikka".On viihtynyt hyvin täällä. vaikka oikea metsämansikka ei näin pohjoisessa kasva.

Kysyjän kommentti

tuo ukko mansikka kuulostaa niin hyvälle , et pitääkin selvittää mistä sais alkuja ja laittaa om allekin pihalle noita ...kiitos vinkistä...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.06.2009 - 11:09

en oikeastaan tykkää mansikoista, tänä kesänä yhden närpiöläisen mansikan olen maistanut, ja se oli kitkerä.
äidilläni oli ennen makeita mansikoita.
en osta , en poimi, en pakasta.

ahomansikoita jos vastaan tulee saatan popsia muutaman

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 11:14

enpä ole,
ehkä ei tarvitsekkaan,
jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin joku ahkera roudaa meidän pakastimen puolilleen mansikoita ihan kohta puoliin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 11:22

Vielä en ole suunnannut, mutta tarkoitukseni on sinne vielä matkata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.06.2009 - 11:26

En poimi pakastimeen, vaan suuhun menee tuoreena kaikki mitä ostan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 13:13

Omat amppelimansikat ovat toistaiseksi riittäneet. Hiukan saatan jossain vaiheessa mansikoita ostaakin, mutta en pakasta niitä vaan ne menevät suoraan herkutteluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 13:26

huomenna markkinoilta varmasti tulee ostettua mansikoita ja muuta mutta oli myös suunnitteilla että menemme poimimaankin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.06.2009 - 13:58

Ei ole vielä päässyt ostamaan kun niin pirun kallista. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 14:05

Nykyään mulla on niin vähän pakastustilaa, etten voi poimia pakkaseen. Tänä kesänä ajattelin kyllä ainakin kerran popsia mahan täydeltä mansikoita ja leipoa yhden maukkaan mansikkatortun. Marjat kyllä ostan torilta. Montakohan litraa sitä jaksais masuunsa mättää..?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 14:50

Meillä ei pidetä pakastetuista mansikoista. Tuoreita ostetaan kyllä litra kerrallaan ja syödään jälkiruokana. Viimeksi ostin ruotsalaisia mansikoita torilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 14:51

Pakko mennä.
Juuri katsoin että torilla maksoi 10€/kilo,
se on hieman liian tyyristä kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 18:02

Mansikka aikaan masu täyttyy mansikoista, mutta en pakasta. Siis ei tarvitse korin kanssa pellolle lähteä =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 21:06

Ostan valmiiksi kerättyjä.