Oletteko koskaan säilöneet mitään lähteeseen?

Aikoinaan talomme likellä oli talvellakin sula lähde, kunnes metsä kaadettiin ja lähde peittyi. Säilöimme mehupulloja lähteeseen upotettuna.
Harmittaa kauniin lähteen katoaminen. Nykyään lähteitä ei saa onneksi hävittää.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.06.2009 - 00:55

Ennen vanhaan heinäpellolla olijat pitivät maidon, kotikaljan ja mehut kylminä lähteessä. Sieltä sai tietysti myös aina kylmää ja raikasta vettä kesähelteellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.06.2009 - 00:56

En ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 01:18

kaverin mökillä on sellainen pieni mutta sopivan viileä lähde joka toimii viini ja kalja coolerina mainiosti koko kesän ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 06:57

enpäs ole säilönyt mitään, kun aina on tuo jääkaappi tai pakastin ollut lähellä, mutta meressä olen juotavia pitänyt kylmänä, ei kyl sama ihan sama asia, kuin tuo lähde, mutta kylmänä sielläkin pysyi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 08:37

Olemme käyttäneet lähdettä juomien säilytykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 08:57

En ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.06.2009 - 09:43

En ole säilönyt lähteessä mitään, mutta olen uinut lähteessä sekä soudellut ruuhella. Tämä tapahtui Hollolassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 09:58

Mökillä säilöttiin kaikki ruoka lähteessä, kun olin pentu (vuh vuh). Äitiä harmitti hirveästi (porosti), kun joku säilytysastia oli vuotanut vettä ruokaan. Isä teki pienois-maakellarinkin, mutta lähteessä ruoka säilyi kylmempänä. Aikojen saatossa mökille hankittiin sähkö ja lähde unohtui, mutta siellä se vieläkin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.06.2009 - 10:27

En ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 10:35

Kyllä mummon mökillä oli lähteessä kaikki mahdollinen,
varsinkin nestepitoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 13:08

Samoin mun mummon mökillä,Koski HL,lähteeseen kuskattiin maitokannukin ja saatiin raikasta kantovettä.Siellä oli yks suuri ja kuuluisa lähde,minkä muistaakseni Päijännetunnelin rakentaminen tuhosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 23:30

Olvii joskus muinoin:)