Onko teillä käytössänne kylmäkellaria?

Harmillista,mutta meiltä puuttuu sellainen,meillä on vain jääviileä kaappi ja pakastin:Sillon,kun poikani oli vielä pieni,asuimme sellaisessa talossa missä oli kellari,tein silloin itse paljon kaikennäköistä säilykettä hän oli erityisen kovasti mieltynyt kurpitsa pikkelssiin.

Avainsanat: kurpitsa säilykkeet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.06.2009 - 13:54

Ainoastaan kerrostalon yhteiskylmiö. Ei maakellaria.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.06.2009 - 13:48

Meillä on maalla.kellari. On tosi kätevä, maan alla viileys pysyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 13:50

kellaria ei ole ollut enää vuosikymmeniin, viimeksi oli sellainen sisäänrakennettu kylmähuone, mutta senkin saneerasin muuhun käyttöön jo vuosia sitten, pakastin/jääkaappi/viielä kaappi piisaa aivan hyvin meidän taloudellemme nykyään ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 14:08

Ei ole maakellaria eikä yhteiskylmiötä. Nuorena, asuessani vanhempien luona entisessä maalaistalossa, meillä oli tuvan lattian alla maakellari. Viljelimme omat potut ja porkkanat ja pihalla olleet marjapensaat pitivät meidät omissa mehuissa ja marjoissa koko talven. Joka kevät kellari tulvi sisään noin puoli metriä ja sitä sitten sankojen ja pumpun avulla tyhjennettiin. Tulva oli hyväksi ainakin siinä, että syötiin ainakin kaikki laarit tyhjiksi ennen sitä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 14:19

on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.06.2009 - 14:26

Nykyisessä asuintalossani ei ole kylmäkellaria. Tosin minun säilöttävät mahtuu jääkaapin viileäosaan, jos nyt jotain sattuisin tekemään. Niin, ja onhan se pakastin käytössäni (kaksikin) joten ei pulaa säilytystilasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 15:11

Ei ole enkä sellaista kaipaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.06.2009 - 15:29

'Ei ole kellaria, vain kylmä varasto :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 16:01

Pojalla on talossaan iso kylmiö. Sinne aiomme saada mahtumaan koko runsaan sadon joka nyt odottaa valmistumistaan 'etäpellollamme'.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 17:02

on kylmäkellari..muttei siellä mitään ole ollut..hmm tais siellä olla kerran 10kg säkki potaatteja..mitkä sitten unohtuikin sinne toviksi =/ ..ja nyt siel taitaa olla juhannuksesta asti ollut raparperia puoli pussillista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 17:40

on, mutta se on turha

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 20:30

ei ole maakellaria. jääviileäkaappi on jossa on kellaria vastaava se alaosa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 21:49

Juu on kyllä,pitäs vaa lukko ostaa et sinne voi tavaraa viedä...muuta ku olutta,se tuntuu olevan varkaitten mielee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 22:44

Ei ole tälläkään viileäkellaria,mutta jos olis veisin viinit sinne ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 00:43

No voi juku kun ei ole. Ehdottomasti tarvittaisiin muutaman neliön maakellari. Kotipaikalla on isohko kellari kylläkin, mutten vie sinne asti kaikkea. Vähän turhan pitkä matka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 01:01

Kellari löytyy, mutta se on lähinnä varastokäytössä.
Viinikokoelmakin mahtuu jääkaapin alaosaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 01:25

Ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 08:22

haavenani on maakellari ja siihen ois loistava paikkakin , sellainen ihana jossa ois ruohomatto tai kukkaismatto kattona... uneksii, mutta eipäs ole kuin terassi siellä kylmäpoksi lähinnä pitämään juotavia kylmänä ,jääkaappi ja pakastin, mutta kellaria kyllä kaipaan...jospas se ihanuus joskus meille rakennettaisiin toivoo hän....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 12:02

Kaupungissa on kellari.Maalla erttäin hyvä maakellari.