Oletteko lentäneet helikopterilla?

Minä en ole lentänyt millään,en edes luudanvarrella.

Avainsanat: helikopteri lentokone

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.06.2009 - 12:06

huvikseni en koskaan, työn takia 80 ja 90 luvuilla melko paljon
(ei ole kirjanpitoa, mutta arviolta sellaiset 500 - 600 tuntia)

helikopterilla lentely ei ennakkoluuloista huolimatta tunnu yhtään sen 'epävarmemmalta' kuin mikään muukaan lentely, kätevä konsti päästä nopeasti paikkoihin, joihin maitse/meritse saattaa sisältyä isojakin riskejä ja kulua tolkuttomasti aikaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.06.2009 - 12:18

Helikopterilento olisi tosi kiva kokea!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 12:22

En ole, mutta lähtisin kyllä helikopterilennolle jos olisi mahdollisuus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 12:23

en kyl uskaltais mennä..kerran oli lennätys tuol turun lentokentäl ja isäntä mankus sinne kansaan lenteleen, mutta onneksi sain töitä sinä päivänä ja hän sai kaverin jonka kans pääsi lenteleen....tykkäs kyl, mutta no en sano en ikinä..no katsotaan joskos joskus uskaltaisin mennä moiseen vehkeeseen..mitenkähän mahtaa voida minun korkeanpaikankammoni siellä yläilmois huiiiiiiiiii.... !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 12:23

Minä olen lentänyt helikopterilla Maarianhaminasta - Turkuun , ja valtio maksoi jopa minun lystini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 12:32

En ole lentänyt koska ei ole lupakirjaa mutta helikopterissa olen ollut kyllä matkustajana Perämereltä (tai paremminkin Merenkurkun alueelta)tutliin jäänmurtajalta lähimmälle lentokentälle joka oli Vaasa. Valtio maksoi, oli työmatka.
Oli vähän epämiellyttävää, kaksi mykkää naista oli matkustajana ja taisi kyllä lentäjä ihmetellä kun ei puhuttu mitään ennenkuin sitten Vaasan kentällä kun oltiin jo maassa. Oli epämiellyttävää koneen lasiovi ulottui alemmas kun omat jalat... ja alla valkoisen lumen peittämää jäätä silmänkantamattomiin.
Senkin jälkeen olin pari kertaa mutta oli kait tullut jo tottumusta.
Ei epämiellyttävyys johtunut siitä että olisin väheksynyt esim. lentäjän taitoja, oli varmaan alansa huippuja Suomessa, lentotunteja paljon takana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.06.2009 - 12:38

Siihen kyytiin en ole onnistunut vielä pääsemään. Olisi sekin mukava kokea, mutta taitaa jäädä kokematta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.06.2009 - 12:45

Siitä minä voisin nauttiakkin. Pienkoneilla olen joskus päässyt ilmoihin ja mahtavat ovat maisemat olleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 12:52

En ole, mutta olisi mukavaa joskus päästä kokeilemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 13:33

En ole, mutta menisin mielelläni kokeilemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 13:57

En vielä koskaan, mutta mahdollisesti elokuussa Grönlannissa, jos fyffet riittää siihen huvitukseen olla kyytiläisenä , ei itse puikoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 14:21

en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 15:23

En ole mutta maksoin yhden pojan lennon Nummelan ilmailunäytöksessä 70-80 lukujen vaihteessa "vispilään".
Kyllä nuorimies kertoi kokemuksiaan silmat loistaen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.06.2009 - 15:30

En ole, haluaisin kyllä kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 17:43

en ole, enkä pahemmin haluis

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 18:51

en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 20:33

En ole lentänyt millään härvelillä mikä elntää tuolla ilmoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 21:53

Helikopterilla lentely, matkustajana, on tullut koettua. Miellyttävä ja nopea tapa siirtyä paikasta toiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 23:40

Yhteistoimintaharjoituksissa on jopa vinssattu kainaloista kopteriin.Kyseessä oli venäläisvalmisteinen MI8.Kyyti oli kovaäänistä ja niitit natisivat. Katastrofiharjoituksissa laskeuduimme laivaston pieneen alukseen ahdas paikka.taitavia nuo lentäjät.Tämä kopteri oli italialainen Agusta Bell. Mielenkiintoisia kokemuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 01:28

En ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 01:47

Muutaman kerran olen ollut ja kerran olen kuvannutkin maisemia videokameralla sieltä käsin. Kivaa hommaa hyvällä ilmalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 19:32

En kai.