Ajattelin ottaa urakan hirsisen kesämökin maalauksesta. kuinkahan paljon voisin urakasta pyytää?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.06.2009 - 15:27

Riippuu kuinka paljon on maalattavaa pintaa. Maalausta ei pidä ruveta tekemään ilman
puhdistusta, jos kesämökki on vanhempi niin veikkaan että alkutyöt ovat aika suuret.
Urakan hinta perustuu kohteen vaikeuteen ja kaikkeen yllätävään työhön.
Yleensä jos puu on kovin kuivaa niin se vaatii kahden kerran maalausta. Oletkai huomioinut
että mökissä on myös ns. listoja ikkunan pielissä ne on syytä poistaa kun ne ovat yleensä eri
värillä.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.06.2009 - 19:16

painepesurilla pesu .. anna kuivaa, peittely, ikkunat ja listat, maalaus joko ruiskulla tai käsin?
riippuu paljon siitä kuinka paljon aikaa kuluu..
ota vaikka 10 - 25 € neliö

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2009 - 19:35

Semmonen reilu 100 e :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 09:57

10 e neliöltä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 10:34

Mökkejä on erikokoisia, ja jotkut voivat olla niin korkeita, että joutuu erikseen telineitä väsäämään. Jos on pieni mökki, niin että päivässä hommasta selviää, niin voisin pyytää 300-500 € + maalien ja tarvikkeiden hinta. Pieni mökki, esim. (ulko-)seinäpintaa n. 50 m2, maalin osuus n. 60 €.
Jos pohjatöitä joutuu tekemään, niin sitten menee enemmän aikaa. Lisäksi ovien ja ikkunoiden pielilaudat irrotetaan ja maalataan erikseen (usein visuaalisen ilmeen takia eri maalilla kuin seinät). Noita hirsimökkejähän ei varsinaisesti maalata, ellei sitten punamullalla. Useimmiten ne käsitellään Valtti Colorilla tai vastaavalla (sävytetyllä) puunsuojavärillä. Se on sellaista litkua, että valuu pitkin pensseliä käsille, varsinkin, kun yläalueita maalataan. Lisäksi siitä haihtuu koko ajan höyryjä, jotka kirvelevät silmiä, jollei ole tuulista. Ainetta pitää muistaa säännöllisesti tikulla tai melalla hämmentää, muutoin paksumpi, tummempi aines jää pohjalle ja ohenne pinnalle. Jos puu on ennestään käsittelemätöntä, se vielä imee paremmin kuin aiemmin käsitelty. Juuri maalattuna voi näyttää hyvältä, mutta usein jo seinän kuivuttua huomaa, että toinen käsittely on tarpeen. Se sujuu jo paljon nopeammin, ja maalia kuluu paljon vähemmän. Aloittaisin maalaamisen seinältä, johon ei aurinko silloin paista, jotta maali ehtii imeytyä eikä kuivu liian nopeasti. Maanpinnankin sokkelin juurelta suojaisin muovilla tai pahvilla, koska muuten väriläiskät paistaisivat kallionkin pinnalta vielä vuosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 10:51

Ehkä tää ei ole ihan reilua toimintaa, mutta sinuna kysyisin muina miehinä joltain alan ammattilaielta, paljonko hän ottaisi sinulta, jos mökin maalauttaisit. Siitä voit sitten laskeskella , mitä itse aiot veloittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.06.2009 - 11:02

Meidän suvussa tuollaiset hommat tehtiin ennen talkoilla. Ei tullut maksamaan kuin hernerokan verran, eli talkoolaisille ruoat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 12:41

Riippuu maalattavan alueen pinta-alasta ja myös siitä onko kyse uudesta vai vanhemmasta rakennuksesta. Myös siitä millainen se mökki on muuten eli hdas vai nopea maalata.
Kukaan ei kyllä maalaa yhtään mtiään ihan pienellä hinnalla vaikkei ammattilainen olisikaan.
Aikaa menee ja vaivaa onm jos joutuu telineitä rakentelaan ja niinhän kyllä aina onkin.

Lisätty: 29.06.2009 - 12:41

Sadalla eurolla ei edes puhuta minkäänlaisen rakennuksen maalaamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2019 - 11:20

Kyllähän siinä saattaa tosiaan hetki vierähtää varsinkin jos pohjatöitä pitää tehdä enemmänkin. Pyydä hirsimökin maalauksesta sellainen hinta, että olet valmis viettämään työmaalla 2-5 päivää.

Lähteet:
kodinplaza.fi/seina/hirsisei...an-maalaus