Slovenian Ljubljana kutsuu. Onko napsulaisilla kokemuksia Ljubljanasta? Napsun matkailusivuilla on siitä yllättävän vähän tietoa.

Lisätty: 28.06.2009 - 20:31

Olen samaa mieltä kuin "Vähäviisas": Slovenian BKT on EU:n keskitasoa, samaa luokkaa kuin Portugal. Jälkeen jäävät esim. Malta, Tsekinmaa, Unkari, Viro, Slovakia, Puola, Liettua, Latvia,Romania ja Bulgaria.
Tietysti BKT on vain yksi kansantalouden mittari, mutta kyllä se jotain kertoo.maan elintasosta.

Avainsanat: ljubljana slovenia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.06.2009 - 17:18

Todella hieno paikka, itse olen valitettavasti ollut vain yhden yön yli (runsas vuosi sitten), mutta tilaisuuden tullen menen oikein ajan kanssa.

Hyvät perustiedot löytyy noista ylläolevista linkeistä

(ps. kyllä taas ottaa päähän toi gristallin kommentti, "niin paljon kaikesta kehityksestä jäljessä" jos moisia kehtaa väittää, pitäisi olla myös jotain asiaperustettakin)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.06.2009 - 10:28

Ei ole kokemusta, mutta netistä löytyy ainakin sivulta:

www.visitljubljana.si/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2009 - 11:45

Ei ole mitään kokemusta.Infoa on varmaan sen takia vähän,koska Slovenia on vielä niin paljon kaikesta kehityksestä jäljessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2009 - 12:29

Vielä en ole käynyt, mutta ehkä joskus menen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2009 - 19:26

sinne e n ole vielä ehtinyt, kuullut olen paljon. Pieni, viehättävä vanha keskusta. Pidennetty viikonloppu riittää tutustumiseen hyvin.
Ei ole massojen vaelluskohde (Pariisin, Rooman jne. tapaan) joten se on suurta plussaa. Siitä syystä ei ole infoa keskustelupalstoilla. Omatoimiset reissaajat eivät palstoilla juttele. Et varmaan tule kaupunkiin pettymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 08:34

Slovenia ei ole paikka jonne suomalaiset ryntäävät sankoin joukoin, mutta kulttuuri-ihmiset kyllä pitävät paikasta. Siksi ei tavallisilla matkailupalstoilla ole kaupungista juttuja ja yksilölliset matkailijat eivät taas kirjoittele palstoille.On tarkotius mennä käymään lähiaikoina, siellä on syksyllä ammattiin liittyvä tapahtuma.
Vanha kaupunki on kuuleman mukaan hieno.