Miten Napsulaiset menettelisivät tilanteessa?

Hölmöilevät autoilijat pällistelivät pöllöä keskellä moottoritietä - "Hyvä ettei tullut lisävahinkoja", sanoo poliisi
www.aamulehti.fi/uutiset/kot...isi/147771

Avainsanat: pöllökolari

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.06.2009 - 22:12

enpä olisi pysähtynyt ihmettelemään,
todennäköisesti olisin soittamalla varmistanut että viranomainen on tulossa selvittämään tilannetta ....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.06.2009 - 22:17

En varmasti jäisi töllistelemään pöllöä moottoritielle. Vältän kaikki mahdolliset kolarit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2009 - 22:49

Pöllöä meininkiä pölvästeiltä,itse jatkaisin matkaa ja soittaisin poliisille,että käyvät katsomassa mitä asialle voidaan tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2009 - 23:59

Eikös se kituva eläin pitäisi lopettaa mahdollisimman nopeasti, muuten mielestäni eläinrääkkäystä ja myös käsittääkseni lainkin mukaan....näit muit kuvamaan yms. jääneitä en ymmärrä, enkä sitäkään, et tämän aiheuttanut jatkoi matkaansa tekemättä mitään, jos ei sitten ollut tosiaan vaan huomannut tapahtumaa, se on eri asia... itestä ei ois tässä tapauksessa ollut naista pysähtyä lopettamaan ko. eläintä, vaan olisin soittanut poliisille... toivon, et tämä eläin ei joutunut kärsimään kauan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2009 - 02:01

Soitto kännykälle poliisille, eikä kolaritilanteita luomaan moottoritielle.

Muistuu mielen tapaus Tampereen seudulta. Eräs kaverini, joka harrastaa pistoolilla tarkkuusammuntaa ja kiväärillä metsästystä kertoi kerran osuneensa paikalle, kun joku oli ajanut peuran kanssa kolarin kantatiellä, ei siis moottoritiellä. Autonkuljettaja oli ojanpenkalla ottamassa peuralta henkeä pois jakoavaimmella päähän takoen. Siihen aikaan 70-luvulla ei ollut vielä kännyköitä. Kaverini oli hakenut pistoolin autostaan ja lopettanut peuran ja pistänyt puukolla veret pois, että ei lihat pilaannu. Sanoi autonkuljettajalle, että käy ilmoittamassa mennessäsi polisilaitokselle kuolleesta peurasta. Pistoolilla kun ei saa ampua yleisellä paikalla vaan ainoastaan ampumaradalla ja poliiseille tilanteen selittäminen ei tunnetusti olisi noin vain mennyt läpisormien. Käräjille kutsu, sakot ja ase valtiolle..... ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2009 - 08:33

Eipähän pitäisi pysähtyä moottoritielle aiheuttamaan vaaratilanteita .
Ilmoittaa poliisille, joka hoitaa jatkotoimenpiteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2009 - 09:18

ihmettelen, et mikäs kumma vimma noilla linnuilla on , kun lentelevät päin autoja , meillekkin jo usein autoon törmänneet ja kyllä siinä henki on mennyt heiltä, maanteilläkin oli variksia tienposkissa vaikka kuinka paljon kuolleinna, kun ajelimme pitkin suomenkamaraa....ym. kuolleita eläimiä....emme kylläkään pysähtyneet motooritielle eikä muuallekkaan vilkkaalle tielle niitä töllään...ainoastaan pienellä tiellä kävin tarkistamas lintua joka lensi autoa päin ja olikin jonekkin siitä jo hävinnyt..oiskos sit lentänyt metsään vauhdis tai jotain..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2009 - 10:01

Kerran vaistomaisesti väistin tielle juossutta oravaa ajamalla vastaantulevien kaistalle juuri mutkassa. Onneksi ei sattumalta tullut ketään/mitään vastaan. Säikähdin kuitenkin omaa temppuani sen verran, että päätin vast'edes vastaavissa tilanteissa pitää tiukasti ratista kiinni ja yrittää väistää muulla tavoin kuin siirtymällä vastaantulevien kaistalle, ainakin jos eteeni tullut on autoa pienempi eläin/esine.
Lisäksi pyrin ohittamaan kolaripaikat, tulipalot ja muut vastaavat ihmettelyn aiheet pahemmin mulkoilematta ja pysähtymättä tai edes suotta hidastelematta - siis jos apuni ei ole tarpeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2009 - 10:30

jos tielle tulisi eläin, toki vaistomaisesti väistäisin sitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2009 - 11:49

Kaupunklaiset näkevät niin harvoin aitoja luonnonkappaleita,että ei ollut ihme,että jäivät sitä ihailemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2009 - 14:55

Pöllöjä tielä, pöllöjä ratissa.
Soitellaanhan sillä kännykällä turhempiakin soittoja. Yhteys viranomaisiin kännykällä, eikä jäädä sinne pällistelemään ja aiheuttamaan vaaratilanteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.06.2009 - 01:54

Typeriä inhottavia ihmisiä ollyt kyseessä jotka noin jäävät kuvailemaan kituvaa eläintä ja vielä moottoritielle, ei ole ilmeisesti kyseiset ihmiset ansainneet ajokorttiaan kun eivät perus-sääntöjäkään