Tuleekohan laki:kielto parveketupakoinnista voimaan?!

Jokainenhan sen tietää,että tupakointi vaarantaa terveyttä.Siitä huolimatta...

Avainsanat: tupakointi parveke

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.06.2009 - 14:33

Kyllä nää nykypäivän kiellot ja säännöt rupee meneen hiukan yli.... Älä tee sitä tai käy näin tai noin.. Naurettavaa pelleilyä, jos #&%(/&%¤#¤ omassa himassa enää saa tehdä mitä haluaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.06.2009 - 13:42

Kyllä se voi tullakkin,toivottavasti siihen mennessä olisin itse älynnyt lopettaa sauhuttelun,olen aika kova polttaja.kiintymys on taattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 13:43

nyt on tupakkilakko kestanyt viikon,ei ole parveke tupakointi haitannut minua,en usko kieltoihin ,ei tule voimaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.06.2009 - 13:48

Jos tulee, niin polttamista en kuitenkaan sen takia lopeta. Kyllä ne lopettamisen syyt täytyy tulla muualta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 13:54

Toivottavasti ei, vaikken parveketta omistakaan. Kyllä tää holhous nyt jo Suomes on riittävää mielestäni....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 14:14

Saavat polttaa ihan niin paljon kun haluavat, mutta kanssaihmisten "tappamista" tupakalla en hyväksy. Laista en tiedä sen enempää tuleeko vai ei,mutta taloyhtiöissä on mahdollisuus laittaa yhtiön sääntöihin kielto esim. yleisten tilojen käytöstä tupakointiin (kerrosparvekkeet).
Sitä en vain ymmärrä mikseivät voi polttaa omassa asunnossaan sisällä vaan täytyy mennä parvekkeelle tai sille yleiselle kerrosparvekkeelle? Ovatko tupakoitisijat tavallista tyhmempiä ihmisiä - vissiin ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.06.2009 - 14:18

Toivottavasti ei, sillä tuo laki olisi järjetön?
Parvekkeelle ei tupakointia, hullua.
Kaikki tupakoivat hommaisivat asunnon missä terassi ja sitten kaikki savut menisivät yläkerran kärsittäviksi.
Mutta kuitenkin, minusta parveke on tupakointiakin varten,.monissa asunnoissakaan kun ei sisällä saa polttaa tai on lapsia tai elukoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 14:31

Järjetön laki, niille jotka omistavat osakkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 16:40

edellisessä asunnossa yläkerrassa asuvat asukkaat polttivat parvekkeella,
en siitä välittänyt,
mutta se ärsytti että heittelivät tumppejaan kaiteen yli ja jopa meidän parvekkkeelle sattuivat tuulisella ilmalla lentämään tumpit.
ei ollut lasitetut parvekkeet siinä talossa.

kaikki tupakoitsijat olisi parasta siirtää Seiliin, minne ennenvanhaan laivattiin lepratautiset ;)

( olen ollut 9 v polttamatta, mutta ei näy rahakasoja nurkissakaan )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 16:54

Holhous mentaliteeti alkaa olla valalla, jos joka pierasulle tulee olla laki, häh. Lopetin 11 vuotta sitten kun kiintiö tuli täyteen. Toisten tupakointi ei häiritse omiaanhan polttavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 20:13

enpä usko tulevan, menee kovin hankalaksi rajanvedoksi oman päätösvallan ja holhoovien määräysten välillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 21:22

Kyllä olisi hyvä, sillä meillä on ainakin neljä tupakan poltttamaa jälkeä parvekkeen lattialla ja nyt pidän laittaa siihen kivilattian, eli jotain laattoja jotka eivät syty tupakantumpeista!
Kieltolaki voimaan!!!!!!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 23:04

En usko, että tulee. Sen verran on jo ennakkopäätöksiä asiasta olemassa. Itse olen kyllä kiellon puolella, mutta valvonta on hankalaa ja sen todistaminen vielä hankalampaa, jos nyt ei ole sitten savustettu ja poltettu materiaaleja rikki asunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2009 - 00:41

Kyllä siihen pitäisi voida jonkinlaisia rajoituksia saada. Tupakan savun tunkeutuminen sisälle asuntoon pitäisi voida estää kaupunkikohtaisilla kerrostalosäännöillä. Olen itsekin polttanut, joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta toisten hengitysilmaa en haluaisi tällä omituisella ja epäterveellisellä tavalla pilata. Tupakointi pitäisi kaikkialla tehdä mahdollisimman vaikeaksi, niin moni joutuisi senkin takia luopumaan tupakasta vähitellen kokonaan. Siitä ei varmasti olisi haittaa kellekään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2009 - 02:55

Saisi tulla koska tupakka todistetusti karsinogeeni, myös passiivisesti hengitettynä. Monenlaista muuta haittaa myös, mitä me kaikki myös tupakoimattomat veronmaksajat sitten sairaskustannuksina veroissa maksamme. Silkkaa itsekkyyttä ja ilkeyttä myrkyttää toisia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2009 - 14:57

Miksei porukka polta kotonansa niinkuin ennen vanhaan?Mun mielestä hintapolitiikka on paras konsti,rööki on yksinkertaisesti liian halpaa.Hintaa lisää ja valtiokin hyötyisi asiasta.Minen tiedä edes mitä aski maksaa,saako vitosella?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.06.2009 - 11:59

Täällä alkaa mennä liiallisuuksiin nuo kiellot. Minusta se on ihmesen yksityisyyttä loukkaavaa. Jokainen pitää saada elää omassa kodissaan niin ettei joku määrää mitä teet tai et tee.
Mutta liikuntaa se lisäisi ja vähentäisi tupakointia kun ei aina jaksaisi juosta talonnurkalla ja takaisin. Mutta minkä näköiset ovat sitten talonympärykset kun tupakoijat viskovat natsojaan pitkin tannerta? Pienet lapset sitten nyppii niitä tumppeja suuhunsa, onko se sitten muka parempi. Mielestäni jos tuohon mennään, pitää taloyhtiön rakentaa asiallinen tupakointialue pihalle ja vielä sellainen ettei lapset pääse sinne.