Mozilla ohitti Explorerin - hetkeksi. Kumpaa itse käytät ja miksi se on parempi? Vai käytätkö kumpaakaan?

On mahdollista, että Mozilla Firefox 3.0 syrjäytti viime sunnuntaina Internet Explorer 7.0:n maailman suosituimpana nettiselaimena, Aamulehti kertoo.

Lisätty: 26.06.2009 - 21:30

Netscape 6.0:ssa on hyvin vähän enää virheitä CSS1 Test Suiten esittämisessä, seuraavat kuitenkin huomasin:

www.w3.org/Style/CSS/Test/CS.../sec15.htm (hyväksyy standardista poikkeavan id-nimen)
Yleisesti voi sanoa, että selain ei tee virheitä - se kelpaa seuraavia sivuja lukuun ottamatta jopa vertailukohdaksi muille selaimille, miten CSS-ominaisuudet tulee näyttää.
Microsoft on luvannut lopettaa IE:n pakkolataukset seuraavissa versioissaan, saa nyt nähdä kun Windows 7 tulee syksyllä markkinoille, jos valmistuu ajoissa, beta versio on ollut jo ladattavana koekäyttöön?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.06.2009 - 11:52

Käytän itse Mozilla Firefofoxia.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.06.2009 - 11:53

IE
Enpäs tiedä kumpi on parempi,mutta tuo on ollut,joskus mozillan lataus kait epäonnistunut,niin siksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 12:01

Käytät Netscape selaimen versiota 5.0 . Millähän tilalla tuollainen selain on?
Tulee tollanen teksti kun avaan oman kotisivuni, mitä mahtanee tarkoittaa?
(Sivuja kehittäessäni löysin siihen ohjelman joka näyttää kävijän selaimen tiedot).

Lisätty: 26.06.2009 - 19:08

Kävin imuroimassa läppäriini Opera 10 beta selaimen juuri. Ei ei vielä löytynyt finska langwitsia. Hyvin potkii muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 12:37

Pää selaimeni on explorer,mutta joskus käytän myös mozillaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 12:38

Siis Mozilla ohitti IE7:n! Keväällä IE:n osuus oli ehkä noin 40%, jolloin lähes kaikki olivat IE7-versiota. Nyt IE7:n osuus on noin 30% ja IE8:n noin 10%. Siis noin neljännes Exprorer-käyttäjistä on päivittänyt selaimensa version.
Tuo Aamulehden vertailu vielä viittasi tilanteeseen, joka on mitattu viikonloppuna, jolloin on enemmän koti- kuin työkäyttäjiä. Kotikäytössähän ilmainen selain lienee suositumpi kuin maksullinen.
Tilastot ovat tietysti tilastoja, mutta periaatteessa on hyvä, jos Microsoftin ylivaltaa saadaan horjutettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.06.2009 - 13:12

Käytän vain Mozillaa ja hyvä on. Miksi on, en osaa siihen vastata. Se nyt vaan luonnistuu paremmin kuin IE.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.06.2009 - 13:34

Mozillaa käytän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 14:32

Käytän molempia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 20:17

molemmat käytössä, Mozilla päällimmäisenä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 14:23

Crome on parempi kuin Firefox.
Vankalla puolen vuoden kokemuksella voin kehua vilpittömästi. Pienen totuttelun jälkeen sanoisin, että erinomainen selain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 09:33

Mozillaa käytän, koska siinä uuden välilehden aukaisu tapahtuu välittömästi, IE taasen yhdistelee yms. n. 5 - 10 sekunttia, ennen kuin voi avata suosikeista linkin. Jonkin verran IE:tä käyttän ja toi saattaa olla niitä ainuita ominaisuuksia, joissa mozilla on parempi. Ominaisuuksia / muita toimintoja en ole sen kummemmin vertaillut. Lisäksi nuo lisäohjelmat tuovat mozillaan paljon hyviä ominaisuuksia.