Harmittomaksi luulemani sairaus onkin ennenaikaiseen kuolemaan johtaja. Miten neuvoisitte siihen suhtautumaan?

Lisätty: 25.06.2009 - 22:19

Kissaäidin kysymykseen vastaten: psoriasis

Lisätty: 29.06.2009 - 11:13

www.terve.com/News_Item.2009...06-25.1118

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 25.06.2009 - 23:03

Aika omituista kahdella ystävälläni on psoriasis enkä ole ikinä kuullut että johtaisi ennenaikaiseen kuolemaan.. Ihan uusi tieto minullekkin.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Valitsin sinut jotta voit katsoa tuon viimeisimmän lisäyksen siitä, ja siksi että kavereillasikin on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.06.2009 - 22:07

Hyväksy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 22:10

Mistä sairaudesta on kysymys?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 22:25

Vaikea kysymys. Täytyy oikein miettiä, miten siihen itse suhtautuisi. Ei kai siinä auta kuin hyväksyä sairaus, vaikka vaikeaa varmasti on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 22:47

Lääkäritkään eivät aina osaa ennustaa oikein. Se mikä johtaa jollakin ennenaikaiseen kuolemaan, niin voi jollakin toisella olla vain pieni haaste normaaliin elämään verrattuna. MInä eläisin ihan niinkuin ennenkin, ja katsoisin mitä elämällä minulle on vielä annettavaa. Niinkuin teen nytkin, sillä koskaan ei tiedä mitä tapahtuu seuraavaksi. Hyvä ystäväni ja naapurini oli juuri toipumassa lonkkaleikkauksesta kaaduttuaan kotona. Juuri kun kaiken piti olla parempaan päin, hän kaatui uudestaan, ja nyt leikataan toinen lonkka. Siis koskaan ei voi tietää, mitä seuraavalla sekunnilla tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 23:20

Elämä ei ole meidän käsissämme, eikä lääkärien. Minullekkin on kirkokelloja jo moneen kertaan soitettu ja kahvit haudallani juotu, jos lääkäreihin olisi aina uskominen. Hekin ovat vain ihmisiä. Ohjeeni sinulle on, että elät satalasissa joka päivä minkä vain suinkin voit ja niinkuin haluat sen viettää. Milloinkaan ei voi tietää mikä on vika sekuntti. Ei elämässä kannata märehtimään ruveta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 02:46

todennäköisyydet tiedetään. iho-oireet vain se päällepäin näkyvä. se, kuinka paljon ja kuinka monelle prosentille ja kuinka vakavaa psoriasiksen astetta sairastavasta on nyt kyse, en tiedä. kyl ne lääkärit aika paljon tietää, kannattas olla vain iloinen jos väärä ennuste, vai mitä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 07:37

Psoriasis on krooninen, yleensä parantumaton ihotauti, jota luonnehtivat kuivat, paksut hilselevät läikät etenkin kyynärpäissä, polvissa, selässä ja päänahassa. Ihottuma-alueet kutiavat varsinkin kuumassa ja kosteassa ilmanalassa. Taudille on tyypillistä hyvien ja huonojen vaiheiden vaihtelu; tila saattaa olla ajoittain täysin oireetonkin. Joskus harvoin se saattaa parantua kokonaan.

Psoriasis ei lyhennä elinikää. <--- väittää tohtori Tolonen, ja toivottavasti on oikeassa, mutta psoriasis saattaa altistaa sydän ja verisuonisairauksille.
www.biovita.fi/suomi/terveys...iasis.html

Toivottavasti tohtori Tolonen on oikeassa ja sinulle tiedon antanut lääkäri väärässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 08:06

Monet sairaudet, itseasiassa valtaosa, johtaa ennenaikaiseen menehtymiseen. Se asia on vain hyväksyttävä. Mikä on sitten tarkkaan ajateltuna ennenaikaista, sekin on yksi kysymys...
Lääkäri tekee päätelmänsä kulloinkin tiedossa oleviin tutkimustuloksiin nojautuen.

Lisätty: 26.06.2009 - 10:38

En ole ikinä kuullut että proriasis olisi syy ennenaikaiseen kuolemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 08:08

sääli on sairautta ja sairaus johtaa yleensä kuolemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 10:35

Joo vähän vaikea vastata. en ole kuullut minkään ihosairauden ainakaan siihen johtavan. on elitapa sairauksia jossa syy ennenaikaiseen menehtymiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 11:29

Neuvoa kysyt,antaisin yksinkertaisen:jatka elämääsi kaikessa rauhassa.Nimim."jatkoajalla"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 11:44

Elä jokainen päivä,kuin se olisi viimeisesi.Toteututa kaikki unelmasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.06.2009 - 11:48

Täytyy vain elää täysillä ja nauttia sen minkä pystyy. Ensimmäistä kertaa kuulen, että psori lyhentäisi elinikää. Joskus olen ajatellut, että voihan sitä vaikka tipahtaa keittiötikkailta vaikka tänään ja kuolla kupsahtaa niskat taittuen. Rennosti vaan, turhia paineita ottamatta selviää taudin kanssa pitkälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2009 - 00:03

Mikään ei ole ikuista vaikka olisimme kuinka terveitä. Surullista ja totta. Ennenaikaiseen huolehtimiseen ovat vakuutusyhtiöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 11:17

oi oi...jaksamista ja kestämistä sinulle, mutta yritä ajatella tätäpäivää ja elää se niin ihanasti kuin sen vain nyt pystyt sekä tee jotain oikein kivaa josta saat pitkäksi aikaa hyvän mielen, itsekkin olen elänyt kuin vuoristorataa ylösalas, mutta heti kun on pienikin hyväpäivä, ei niin kivulias, niin yritän siitä tehdä täydellisen , jotta jos huomenna onkin kipeämpää muistan sen eilisen ja saan siitä voimaa...tämä on kyllä tyhmää näin sinua yrittä lohduttaa, mutta minun konstini on tämä joskos saisit siitä sinäkin kestämisen voiman.. voima halit .. !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 11:34

tyynen rauhallisesti, tilastot on tilastoja ja jokainen ihminen ainutkertainen tapaus