Mitä lentoyhtiötä suosittelet?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.06.2009 - 21:06

Finnairia.
Monesti Finnairilla on tosi edullisia tarjouslentoja.

Tietenkin riippuu mihin olet menossa ja koska.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.06.2009 - 21:09

Riippuu toki minne haluat lentää.

En suosittele Aeroflottia koska se on Aero-FLOP. Tosin siitä on aikaa noin 20 vuotta kun lensin Moskovasta Karachiin, mutta sen muistan että oli niin kylmä lentokoneessa että oli pakko olla viltti päällä. Varmaan heillä on systeemit ja tekniikat muuttuneet paremmaksi?

Mielestäni Finnairin palvelutaso on erinomainen ja lentohenkilökunta ystävällistä. Heiltäkin saa joskus edullisia matkoja, mutta aina kannattaa vertailla hintoja jos on vähääkin pitempi matka ilman hotellivarauksia. Pitkissä matkoissa säästät äkkiä tonnin tai kaksi ja jopa kymppitonnin (siis jopa turistiluokassa).

Cathay Pacific on myös erinomainen. Edullinen ja silti tasokas myös turistiluokassa. Sillä taittui matka Australiaan kivuttomasti vaikka vuorokauden kestikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 21:14

Samoin kuin tuossa edellä, älä lennä Aeroflotilla. Minä en enää ikinä! Finnair on hyvä ja kaikki muutkin mitkä eivät ole tuosta itärajan takaa. Finnairilla on vaan kaikki hinnoiteltu kalliiksi..melkein lentoemon hymykin, mutta silti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.06.2009 - 21:16

Olen aina luottanut Finnairiin varsinkin pitkillä lennoilla. Tosin olen lentänyt halpalentoyhtiön koneella ja hyvinhän sekin meni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 21:24

Finnairii.
oon itte ollu 2 kertaa kanariansaaril ja finnairil menin : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 21:45

ihan sama minka yhtion konella olen lentanyt ,kaikki ovat saapuneet perille,mutta ainut yhtio joka on korjannut konetta kiitoradalla on aeroflott ja silloinkin saavuttiin perille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 22:10

Helsingistä lähtee luotettavia koneita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.06.2009 - 23:04

Kyllä se on finnair.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 23:40

Näin Hki-Vantaalla 1969 kun matkustajat oli Spantax'in koneessa lähdössä Espanjan aurinkoon ja nelimoottorisen koneen vasemman siiven ulointa moottoria käynnistettäessä se päätti syttyä tuleen. No ainakin silloin oli palomies paikalla työntökärryssä olevan sammuttimen kera. Tulipalon poikanen sammuttaen ja matkustajat takaisin halliin. Mekaanikot paikalle ja kuorivat moottorin suojapelleistä näkyviin.
Olimme muuttamassa vanhaa asemaa "makaavaa puista" pilvenpiirtäjää rahtiasemaksi.
Kävin kentällä kun kone oli aivan työmaamme edessä katsomassa lähempää tekniikan ihmettä eli suihkukoneen moottoria. Mekannikot näkyi vaihtaneen yhden polttoaineputken ja käynnistivät moottosrin ohjaajien toimesta ilman suojuksia. Johan vatkasi ja tärisi, tulin siihen tulokseen etten tuon firman koneisiin nouse.
Ottivat matkustajat koneeseen ja sinne häipyivät taivaan sineen. Hengissä pääsivät perille. Spantax on poistunut lentoyhtiöiden joukosta mutta kyllä espajalaiset lentää vieläkin tosin aina joku lähtö kiidossa tuhoutuu kun osia on rautalangalla kiinni moottoreissa.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Spanai...nnettomuus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 23:53

Riippuu minne haluat lentää. Finnair on luotettava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 01:59

sitä yhtiötä joka lentään sieltä mistä lähdet sinne minne olet menossa (mahdollisimman vähin koneen vaihdoin) , muutama halpis jää harkinnan ulkopuolelle ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 09:09

Kaukomatkoilla matkustusmukavuus on tärkeää, tällöin konetyyppi merkitsee paljon. Jos lentää kaukomaille businessluokassa, niin kaikilla on hyvä palvelu ja ruoka. Finnair ei ole kuitenkaan kärkipäässä palvelussa. Keski-Euroopan lennoilla Lufthansa on minun suosikkini. Lufthansa tarjoaa tällöin (businessluokassa) mm. 2 vaihtoehtoa lämminruokapuolella.
Sitten taas SAS veloittaa (turistiluokassa) ruoasta ja juomista. Finnairilla nämä ovat ilmaisia, ainakin viini..Toisaalta taas Finnairin koneet ovat nykyisin aika uusia ja siistejä. Finnairin lentoemännät eivät valitettavasti pärjää ammattitaidossa muille - paitsi jos ei nyt ammattitaidoksi lueta suomenkielen hallintaa..

Tässä EU:ssa toimintakieltoon asetettujen lentoyhtiöiden luettelo.
Ei varmasti kannata käyttää näitä listan lentoyhtiöitä EU:n ulkopuolellakaan.
ec.europa.eu/transport/air-b...ist_fi.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 11:50

SAS.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 10:46

Brussel Airlines, BA, KLM, SAS, Lufthansa, Air France.
Ensinmainittu on paras mitä olen tähän mennessä käyttänyt.
Halpalentoyhtiöitä en ole käyttänyt.
Lentomatkalle en lähde ravintolaan joten sen ruoan perusteella en valitse mutta Brussel Airlinesin ruoat ovat mahtavat (ja juomat sisältyvät hintaan, niitä saa toisenkin kierroksen), on siis kyse reittilennosta.
Työmatkoilla joutuu olemaan tarkkana, paras valinta on suora lento ja inhimilliset lähtö-ja tuloajat.
Finnair saa miinusta tylystä eli virkamiesmäisestä kabiinihenkilökunnasta.
Joku taas näyttää väittävän että ruoka on Finnairilla ilmaista. Se ei ole sillä ruoan hinta maksetaan lipun hinnassa eli sanonta "ilmaisia matkoja ei ole" eli tässä tapauksessa ilmaisia aterioita ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 17:57

FINNAIRIA. TUE SUOMALAISTA KUN ON tiukkaa taloudessa.