Hyviä ja halpoja ruokaohjeita jauhelihasta?

Jauheliha kastike, Jauhelihakeitto ja makaronilaatikko on jo tiedossa.

Avainsanat: jauheliha ruokaohje

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.06.2009 - 20:17

JAUHELIHA-KASVISPASTA
Hienonna yksi sipuli. Paloittele kesäkurpitsa. Ruskista jauhaliha (älä lisää rasvaa) 300-400g. Lisää sipulit ja kesäkurpitsat joukkoon kuullottumaan. Lisää 6dl kiehuvaa vettä, 150-200g pastaa, 1tl suolaa ja ripaus mustapippuria. Keitä kannen alla n.12min, kunnes pasta on kypsää.
Halutessasi voit ripotella pinnalle kuutioitua tomaattia ja salaattijuustokuutioita.

Lisätty: 25.06.2009 - 20:19

Pirkka reseptihausta löytyy paljon ruokaohjeita, selaileppa sieltä.
On paljon helppoja ja edullisia vaihtoehtoja, ei vaadi kurmeekokin taitoja eikä paksua lompsaa. =) Bon Apetit !

Kysyjän kommentti

Kiitos vinkistä. Hyvää oli ja taidan tehdä sitä vielä useempaankin kertaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.06.2009 - 20:22

Eri ohjeita kaalipadalle:
www.kotikokki.net/reseptit/n.../Kaalipata
Nythän jo uutta kaalia myynnissä.

Lindströmin pihvit:
www.kotiliesi.fi/ruokaohjeet...min-pihvit

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.06.2009 - 20:33

Paista jauheliha. Keitä kukkakaali.
Laita vuoan pohjalle jauheliha, pienitty kukkakaali päälle ja tee sitten valkokastike johon murennat viherpippurisulatejuustoa niin että tulee paksuhko seos. Kaada se vuokaan ja sitten uuniin. Hyvää ja paukkuvaa ruokaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 21:37

meil meöö ihan vaan kun keittää makaronit ja paistaa jauhelihaa sekaan maustaa ja ketsuppia niin nam

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 00:59

Nyppylämuussi. Sitä tarjoiltiin joskus kuolussa ketsupin kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 01:20

Paista jauhelihaa, sipulia ja keitettyjä, esimerkiksi edelliseltä päivältä jääneitä perunoita pannulla. Mausta maun mukaan mustapippurijauhella, suolalla ja vaikka grillimausteella. Laita suolaa ja voita, sekä paista siinä vanhoja ruisleipiä lisukkeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 10:51

Kaalipata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 11:42

Riittoisin ja edullisin jauheliharuoka on mielestäni jauheliharisotto; riisii (kuullotetaan ensin paistinpannulla ja sitten vasta hautumaan lihaliemiveteen, ite käytän tähän puuroriisii), paistettuu jauhelihaa, paljon silputtua sipulia, tomaattipyrettä, lihalientä, suolaa, mustapirppurirouhetta, ja kaikki lopuks sekasin, jos liian tiivistä, niin lisää kuumaa lihalientä vielä lisää, tulee iso kattilallinen, höysteenä voip olla viel maustekurkun lohkoja jokaisel lautasella...ja eikun syömään:),

Lähteet:
oma köökki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 11:55

Jauhelihakastike.250 grammaa jauhelihaa maksaa Prismassa 1,99 ja saat siitä riitoisan kastikkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 14:43

Viipaloi perunat, ruskista jauheliha joukkoon, sipulia ja pippuria. Lopuksi puoli pakettia koskenlaskijaa ja vettä. Nämä kaikki uuniin joksikin aikaa. Ja on hyvää ja halpaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2009 - 00:17

Mustapekkajuusto sulatetaan ruokakermaan, johon on sulatettu lihaliemikuutio (älä kiehauta vaan sulata). Saat herkullisen kastikkeen paistetulle jauhelihalle, joka ei juurikaan tarvi mausteita kun tarjoat tämän kastikkeen kera.Lisukkeena voi olla hiukka riisiä ja perunoita siinä muodossa kuin kukin haluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2009 - 10:38

paista jauheliha ja sekoita keitetyn pastan joukkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 10:50

tartar-pihvi,
pitää vaan tietää että jauheliha on tuoretta

www.reseptit.com/ruokaohjeet...tar-pihvi/