Joudut vastoin tahtoasi autiolle saarelle vuodeksi, mutta saat ottaa mukaan 3 TAVARAA eikä muuta. Mitkä kolme tavaraa valitisisit?

Saari on halkaisijaltaan noin 300 m. Päivän keskilämpötila 30 astetta varjossa ja aurinkoisia päiviä riittää. Sadepäiviä on vain muutama vuodessa, mutta onneksi sieltä löytyy kookospähkinöitä puista. Eläimiä ei ole muita kuin myrkkykäärmeitä ja -skorpioneeja. Saaresta ei löydy makeata vettä. Ylläsi on t-paita, shortsit jossa nahkavyö ja sandaalit. Muita ihmisiä siellä ei ole kuin sinä. Mantereelle on luultavasti matkaa satoja kilometrejä. Sinut noudetaan pois vuoden päästä. Haluat jäädä eloon ja saat ottaa mukaan vain 3 tavaraa. Mitkä tavarat ottaisit jotta jäisit eloon?

Avainsanat: autio saari kookospähkinöitä jäädä eloon tavarat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.06.2009 - 01:57

Viidakko veitsi, jolla saan kookospähkinät rikki.
Shaalin, jolla voi suojautua, kylmiltä öiltä.
Kattilan, jolla voin keittää merivettä juotavaksi.

Kysyjän kommentti

Tämä oli valintani parhaimmaksi vaihtoehdoksi koska sillä pärjäisi parhaiten, jos "pitää olla" vuoden autiolla saarella. Jäin vain ihmettelemän miten suolaveden keitetään juotavaksi jos suolaa ei saa vedestä pois? Ehkä jo ajattelitkin asian niin että keitetyn veden höyryt otetaan talteen jolloin shaali kastuu märäksi ja siitä otetaan talteen tippuvan suolattoman veden johonkin toiseen astiaan? Ei paha, ei ollenkaan paha. Muuten ehkä olisin itsekin tehnyt saman valinnan paitsi että vaihtaisin puukon terävään kirveeseen koska sillä voi tehdä lähes kaiken sen kuin puukollakin ja paljon enemmän. Kirveen hamaraa voisi käyttää myös lekana ja sillä voisi tehdä koloja kivesaineeseen. Majan teko olisi sillä huomattavasti helpompaa kuin puukolla. Mutta kuten sanoin, valintasi ei ollut paha, ei ollenkaan.

Onttopohjan vastaus olisi voinut olla hyvä, mutta laskuni mukaan siinä on enemmän kuin 3 tavaraa. Eikä päätarkoitus kirjoituksellani ollut etsiä parhaimman tavan miten päästä saaresta pois, vaan pikemminkin miten selvityä siellä kokonaisen vuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.06.2009 - 19:38

sateliittipuhelin ja 2 luottkorttia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 19:50

Mie ottasin mukaan selviytymispuukon, onkivavan ja 1000 litran säiliön vettä.
Hitto, vain kolme tavaraa. Jos jotenkin saisin salakuljetettua vielä peilin, hammasharjan ja hiusharjan =) Sit vielä pitäis saada hyttyskarkotetta iso pullo.
Ei, mie jätän kyllä tämän reissu tekemättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.06.2009 - 20:28

Vesikanisterin, puukon ja tikkupuntin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 20:35

kannettava tietokone missä "aurinkolaturi", kännykkä jonka voisi ladata samalla laturilla kuin kannettava, ja visakortti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 22:35

Särkylääkettä (mun tuurilla hammas tai joku muu paikka alkais vaivaamaan), tyyny?? voikohan tuon tavaraksi edes luokitella ja hmmm.. jonkun hyvän kirjan, missä olis ainakin 1000000 sivua =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.06.2009 - 23:08

Kirjoja,puukon ja kaverin (lasken nyt väkisin kaverin tavaraksi)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 23:29

iiison aurinkovarjon, kattilan ja puukon...voin sanoo et sekoisin kyl täysin jo ensimmäisen viikon jälkeen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 01:40

1. Iso katettu moottorivene
2. Polttoainetta
3. Ruokaa ja juomaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 12:02

Tietokoneen,sateliittipuhelimen ja kultakortin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.06.2009 - 12:26

Tulitikut, onkivehkeet ja teltan.