Oletteko nähneet kettuja luonnossa ? Minä satuin näkemään kaksi nuorta kettua samalla peltotiellä. Olivat ne hauskan näköisiä !

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.06.2009 - 23:05

Mamma kertoi pari päivää sitten postilaatikolla käydessään jututtaneensa meidän kettua n.10m etäisyydeltä. Yleensä tulee aamulla vastaan minuakin postille mennessä ja siirtyy tieltä sen 10m. Katsoo kun haen lehdet ja sanon sille, menen näitä lukemaan jatka sinä omia hommiasi.
Viikko sitten autolla tuonne kylälle mennessä oli kaksi poikasta tien penkalla ja seurasivat vinkeänä ohi ajoani.
Mamma vie kupissa talvella ruuan tähteet parinkymmenen metrin päähän metsään ja kyllä ovat hävinneet ruuat aamuun mennessä ja ketun jäjet on hangella. Kesällä harvemmin ruokimme sitä etsiköön itse eväänsä.

Kysyjän kommentti

Kettu on kiva eläin, vaikka pihapiirissä. Pitää myyrät kurissa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.06.2009 - 12:40

Olen nähnyt 2 ketunpoikaa ja yhden kuolleen aikuisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 12:44

Suomessa olen nähnyt ketun tasan yhden kerran eli maaseudulla Pohjanmaalla.
Katselin keskiyön tienoilla ulos keittiön ikkunasta ja kas vaan, isokokoinen ja komea kettu mennä jolkotteli tiellä.
Kreikassa Mytlinin saarella oli paljon kettuja. Hotellin pihalla eräänä aamuyönä oli pari kettua seikkailemassa. Silloin heräsin varhain ja katsoin parvekkeelat millainenhan sää mahtaa olla tulossa. Oli vielä hämärää ja oli mielenkiintoista seurata niiden puuhia. Maalitauluna oli vieressä olevan maalaistalon kanat mutta talossa oli myös muutama kissa (Kreikassa muutama kissa = kissalauma) ja pari koira. Kissat asettuivat tiukkaan riviin eikä ketut uskalataneet lähetysä kanatarhaa. Olivat pienempikokoisia kuin Suomen ketut.
Kerroin asiasta naapureillekin ja olivat nähneet seuraavana yönä saman näytelmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 12:50

Tuol viime vuoden heinäkuus kyselin napsulaisilt, jot mihin ilmottaa kun täs pienel pihapläntil näin noin 2m päässä kapisen ketun muutamana päivänä, jot on nähty, tänä vuonna vaan näkynynnä töihin ajellessa aamutuimaseltaan ja nuot ketut olleet ihka terveen näkösii otuksii... onneks..

Kissaäiti, kait ilmotit siitä kuolleesta aikuisesta poliisille, hih, ja höh minnuu:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 13:26

Eipä ole kettuja näkynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 13:26

Kankaanpäässä asuessa usein Paattikosken tiellä tuli ketunpoikasia vastaan tiellä tai tien laidassa. Olenpa saanut jopa napattua kuvan, kun seisoi keskellä tietä ketunpoikanen, eikä väistänyt autoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.06.2009 - 14:33

Harvemmin on tullut nähtyä, ilveksen kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.06.2009 - 14:37

Nyt tämänkin viikon aikana olen nähnyt jo kaksi kettua, eri päivänä.
Toinen oli huonossa kunnossa, harmi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 15:07

Reilu viikko sitten kuvasin videolle,kun kettu pyydysti hiiriä tuorerehun korjauksen jälkeen.Se meni välillä kätkemään saaliinsa. Tämä tapahtui päivällä. Kettu meni korjuukoneen perässä ja noukki hiiriä
ja myyriä. Otin myös muutaman valokuvan. Terveen näköinen repo oli. Olisko vuoden vanha.
Reilu vuosi sitten siellä oli nähty pentuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.06.2009 - 16:05

En ole onnistunut näkemään. Olisi kiva nähdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 18:33

En tänä vuonna.
Vanhempien mökillä tuo pitkäkuono hiippailee joka vuosi.
Kyllä, kettu on hauska ja leikkisä eläin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 21:48

asutaan maalla ja yksi kettuperhe asuu ihan lähettyvillä. Pentuja olen nähnyt monena aamuna leikkimässä kun lähden töihin ja yks ilta yksi pentu härnäsi meidän koiraa tiellä, koira ei uskaltanut mennä lähelle, ihan kuin ketunpoikanen olisi halunnut kaverin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 22:19

kyllä noita maalla on nähty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 19:27

Kettuja ei ole näkynyt, vaikka maalla ollaan.