Uskotko enkeleihin?

Mulla ainakin on oma suojelusenkli.(ei ollu sopivaa kategoriaa)

Avainsanat: enkelit usko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.06.2009 - 10:25

En osaa uskoa, kun en ole koskaan enkelin olemassaoloa nähnyt tai tuntenut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.06.2009 - 11:52

eivät kuulu minun maailmaani, eivätkä uskomusteni joukkoon
______
Enkelit toimivat joko Jumalan sanansaattajana, jolloin enkelit tuovat ihmisille ilmoituksia Jumalalta, tai taivaallisena hoviväkenä tai sotajoukkona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 12:06

Kuvaannollisesti ehkä... eli joku ihan elävä henkilö saattaa olla "enkeli" määrätyissä tilanteissa, pelastaa täpärän tilanteen.
Taivaallisia sotajoukkoja en ole tavannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.06.2009 - 12:17

Enkeleitä onko heitä... laulaa eräs tyttönenkin. Kyllä joku on olemassa sillä minä olen saanut muutaman kerran ennakkoavaraoituksen ennenkuin on tapahtunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 12:43

Kyllä uskon et on enkeleitä/korkeimpia voimia, tms. muuten ei varmaankaan ois tähän ikään asti päässy ilman isompia havereita, vaan jotenkin suojelus ohjannut aina koukkaamaan/ohittamaan/välttämään, nuot pahimmat karikot, ja jos joskus on karikolla käytykin, sieltä on pelastettu kun on osannut pyytää apua:)

Lähteet:
Näin tässä nyt lyhyesti ....kerrankin:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 13:35

En itse kyllä usko.

Mutta ehkäpä äitini näki vuoteensa äärellä enkelin.
Olin sairaalassa hänen luonaan ja istuin sängyn vieressä tuolilla.
Yhtäkkiä äitini kysyi, mikä oli tuo valkoinen olento joka tuli tuohon viereen. Kysyin oliko mies vai nainen, sanoi olleen nainen. ( Raamatun mukaan enkelit ovat miehiä )
Oli viipynyt siinä tovin tämä valkoinen olento, ja mennyt seinän läpi pois.
Äitini oli tajuissaan eikä "houraillut". Saman päivän iltana myöhään hän nukkuessaan kuoli sairaalassa.

Tiedä sitten, oliko vain joku harha äidillä,
ajattelin seuraavana päivänä kysyä asiasta, mutta se oli jo myöhäistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.06.2009 - 14:40

En, mutta onhan niitä enkelimäisiä ihmisiä olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 18:37

No eihän niitä ole,
onnea on ollut monessa tilanteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 18:58

Uskonto perustuu luottamukseen siitä, että emme ole yksin täällä maailmassa. Ajatuksena se on kaunis. Vaikka välillä sen unohtaakin, niin ajoittain tuntuu siltä, että joku korkeampi voima seuraa kulkemistani täällä maan päällä, ja tuo eteeni tilanteita, joista voisin jotain oppia. Olkoon enkeli tai kuka tahansa, niin tuntuu turvalliselta kulkea varjeluksen alla. Usein asiatvain osuvat kohdalleen, aivan kuin joku taitavampi taho olisi ne minulle vartavasten järjestänyt. Silloin muistan olla tyytyväinen ja kiittää varjelijaani asioiden hyvästä hoidosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 19:39

Uskon sekä hyviin että pahoihin enkeleihin.
Hyvä enkeli pelasti aviomieheni hengen autokolarissa vuosia sitten.
Mikäs muukaan se voi olla ???

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 22:22

Uskon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 12:04

Uskon kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2009 - 14:38

En usko ennenkuin itse näen. Mutta ei ole vielä eteen sellaista henkilöä tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 11:51

uskon, kun olin leikauksessa ja olin siellä kuolemankielissä, niin läheisille jo ilmoitettiin 3x että ei ole mitään tehtävissä, kun 3x leikasivatkin viikon aikana ja joka kerta ilm.et nyt on lähtö, mutta hyvä enkeli oli ja suojeli, joten tässä olen ja sen jälkeen on leikelty 8x joten aina hän on vierelläni ollut ja suojellut minua, myöskin pienenä, kun jäin auton alle suojeli enkeli minua enkä loukannut kuin polven, joten uskoani ei mikään horjuta ei mikän..välillä ihan tunnen hellän lämmön , joten aina hän suojelee ja varjelee minua, kuin myöskin lähimmäisiäni...niistäkin suojeluksista ois vaikka kuinka paljon sanottavaa, mutta siittä tulis jo kirja.. joten vain näin lyhyesti nyt kuitenkin..