Vaihdoin viimein vanhan kakkoskoneeni uuteen Siemens-Amilo Notebookiin ja tässä on Norman virustorjuntaohjelma, joka herjaa,että..

virustarkistusohjelma ei ole ajan tasalla.
Olen klikkailut sieltä kaikki mahdolliset (?) "päivitä uusimpaan versioon", mutta ei lakkaa vilkkumasta. Mikä siinä mahtaa olla pielessä?

Lisätty: 24.06.2009 - 23:17

En jaksa nyt asennella uudelleen. Pitäisi varmaan kaivella levykkeitä ja tunnuksia paketista.
Ohjelma ilmoittaa, että viimeisin päivitys on tehty minuutti sitten, mutta silti siinä vilkkuu punainen pallo jossa on valkoinen ruksi. Olkoon nyt tältä iltaa. Teen parhaillaan varmuuslevykkeitä. Siinä mennee ainakin tunti.
Takuuta on kolme vuotta, joten sen suhteen ei vielä ole kiirettä.

Lisätty: 25.06.2009 - 00:57

Latasin ensimmäisen päivityksen mokkulalla osaksi autolla ajaen. Kesti puolisen tuntia.
Tässä on nyt tuotehallinta versio 7.00 päivitetty viimeksi 27.11.2008
karanteeni versio 7.00 päivitetty 17.9.2008
Norman-tarkistuskoneversio 5.92 päivitetty 24.6.2009
virustorjunta versio 7.00 päivitetty 3.11.2008
Olen klikannut monta kertaa "Päivitä kaikki tuotteet uusimpiin versioihin", mutta se ilmoittaa, että "asennus on jo päivitetty".

Tuuletin ei ainakaan vielä sirraa. Ykköskoneeni, alle vuoden vanha HP on sen takia juuri takuuhuollossa.
Ensimmäinen kannettavani oli myös F-S ja siinä oli kieltämättä vanhemmuuttaan suht. kova ääni. Tosin se kuulosti kovalevyn rouskutukselta, ei tuulettimen hurinalta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.06.2009 - 23:43

Olet siis varmaan kokeillut Käynnistä / Kaikki ohjelmat / Norman / Norman Virus Control / Internet päivitys (tai sinnepäin).
Voin lohduttaa, että: Älä asenna ohjelmaa vielä uudestaan.
Joskus käy niin, että päivitys ei jostain syystä onnistu täysin ja kuvake jää vilkkumaan ja kun yrittää uudestaan niin se voi ilmoitta että koneessa on uusin päivitys, ja ohjelma toimii ihan "normaalisti". Mutta kun yrittää uudestaan päivän-parin kuluttua (ehkä kun on tullut uusi päivitys) niin se lataa ja asentaa sen ongelmitta.

Oliko malttia istua ja tuijottaa konetta imuroinnin ja päivityksen asentamisen ajan, jotta näit mitä ilmoituksia tuli ? Ensimmäinen päivitys voi olla hyvin hidas (suuri) jos kone on seissyt kaupan hyllyllä pitkään.

Minulla nyt oleva Norman Virus Control
Noin kuukausi sitten tuli aivan uusi versio/päivitys 15.05.2009 nimeltään "Norman Security Suite"
Norman Security Suite = Norman Security Configuration 7.10.0.1
Internet-päivitys = Norman Internet Update client 7.10.6.1

Päivitystiedot...
Tuotehallinta versio 7.10
Karanteeni versio 7.10
Norman-tarkistuskone versio 6.01.09
Virustorjunta versio 7.10

lisäksi on Norman Personal Firewall 1,42

Lähteet:
kokemuksia

Kysyjän kommentti

Nyt minullakin on nuo lukemat Normanissa. Jostain ala-ala-ala-alavalikosta klikkaamalla se päivittyi. Ei ihan etusivulta, vaikka niin voisi kuvitella kuvitella käyvän, kun klikkaa "Päivitä kaikki tuotteet uusimpiin versioihin".

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.06.2009 - 22:11

Et ole yksi ongelmasi kanssa, sillä olen kuullut samoista herjoista myös muiden koneissa.
Jos ongelma ei ratkea kyseisen ohjeen avulla, kannattaa olla asiasta yhteydessä suoraan. Normanin tekniseen tukeen.
www.norman.com/contact_norma...6/57696/fi

Voit kokeilla tätä ja yrittää uudelleen asennusta.
Norman Virus Control -ohjelmiston poisto- ja uudelleenasennusohje - Windows käyttöjärjestelmille.
www.normanohje.info/kuvaohje.html

Nyt kun koneesi on uusi ja siinä on puolen vuoden takuu voimassa sinun kannattaa ottaa välittömästi yhteyttä myyntiliikkeeseen, josta koneesi ostit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 23:55

Taitaa olla FS ongelmia ,kun mullakin on jo toinen ja aina samat jutut edessä, mutta ajankanssa kaikki olen saanut kuntoon, mutta harmittavaa on ,kun ei kerralla saa asiaa kuntoon ja vielä monilla sama vika.
Vielä onko muilla Amilot olleet äänekkäitä ,eli tuulettimen ääni on häiritsevä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 04:40

Norman-ohjelmiston ensimmäinen päivityskerta:
Normanhan asetettu päivittämään itseään automaattisesti jo siinä asennusvaiheessa. Jotta saadaan kuitenkin vielä tässä vaiheessa mahdollisesti [N]-kuvakkeen päällä vilkkuvat "Virustorjuntaohjelma ei ole ajan tasalla" viestit pois, täytyy päivittää ohjelma ensimmäisen kerran käsipelillä.
Päivitystoiminto löytyy samasta valikosta kuin tuo Konfigurointieditori aiemmin. Eli näytön oikeassa alakulmassa pienen Normanin [N]-kuvakkeen päällä hiiren oikeanpuolimmaista painiketta ja avautuvasta valikosta klikatkaa valintaa "Internet-päivitys".
Näytön oikeaan yläkulmaan aukeaa uusi ikkuna jossa ilmoitetaan SUUNNILLEEN seuraavasti: "Ohjelma on päivitettävä. Ladataanko 10 megabytes nyt?"
Päivitys lähtee lataamaan itsellään n. 15 sekunnin kuluttua mutte voitte myös painaa nappia "Kyllä", jolloin se lähtee heti.
Kun päivitys on 100% tulee ruutuun "OK" -nappi ja siinä lukee "Päivitys valmistuu joitakin minuutteja latauksen jälkeen". Ruutu lähtee itsellään pois muutaman sekunnin kuluttua tai "OK" -nappia painamalla.
Normanin "vanhentunut"/"ei ajan tasalla" -ilmoitusten pitäisi hävitä joidenkin minuuttien kuluttua tästä.

www.normanohje.info/ohje.html