Kuinka hyvin osaat uida ?

Avainsanat: uimataito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.06.2009 - 21:31

Kerran eräänä elokuunlopun iltana menin läheiselle syvälle lähdepohjaiselle järvelle noin klo. 22:n aikoihin illalla uimaan. Taivas oli pilvessä ja yöt alkoivat jo täällä etelässä olla aika pimeitä. Järvi on noin kilometrin mittainen syvä kallioreunainen erämaajärvi, missä on kyllä laituri ja uimapaikka. No heitin päällysvaatteeni ja pyyhkeeni laiturille ja autoni oli myös rannassa ja muita ihmisiä ei näkynyt missään. Ollessani uimassa vastarannalla laiturille ilmestyi joku hahmo, joka pimeässä juoksi rannalla edes takaisin huudellen jotakin, mitä en tietenkään kuullut, mutta arvasin äänistä päätellen. Henkilö ei tietenkään nähnyt minua, ennen kuin olin uinut takaisin laiturin lähelle. Noustessani vedestä laiturille nainen kysyi onko kaikki ok. Sanoi, että kyllä ja että vesi oli lämmintä. Hän kertoi olleensa kauhuissaan, että joku oli hukkunut järveen, koska ei erottanut minua pimeässä järven vastarannalla. Oli kuulema ollut "viittä vaille", ettei ollut soittanut palokunnan sukeltajaa paikalle. Sanoin hänelle, että mitähän se sukeltaja olisi ihmisistä tyhjässä järvessä oikein hakenut ja tehnyt.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 24.06.2009 - 21:05

No sanotaan että niin hyvin etten sentään huku jos uimaan tekee mieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 21:06

Junnu Vainion Nestori Miikkulaisen esikuva vanhapoika hukkui ennen laulun julkistamista. Uin kuin hylje välillä tosin täytyy haukata happoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 21:15

Hyvin huonosti, mutta olen mestari sukeltamaan.
Kuolleessa meressä tosin minäkin onnistuin kellumaan. Mahallaan uiminen oli sielläkin vaikeaa, jopa vaikeampaa kuin järvessä. Selkäuinti onnistui kyllä erinomaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 21:21

Uimataitoni on ihan hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 21:25

välttävästi:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.06.2009 - 21:45

Olen erittäin arka. Meinasin parikymmentä vuotta sitten hukkua joten se on hieman rauhoittanut uimahaluja. Nyt Thaimaassa viimeksi jäin ison aallon alle joka vei minua vähän aikaa mennessään - ja oli viedä bikinitkin päältä. Se antoi erittäin hyvän kuvan mihin vesi pystyy. Aloin kunnioittamaan lisää vettä ja sen voimaa. Sen mitä uin, uin rannansuuntaisesti ja sellaisessa syvyydessä että kun jalat ovat pohjassa, niin pää on pinnan yläpuolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.06.2009 - 22:10

Olen hyvä uimaan. Koskaan ei ole ollut mahdollisuutta kokeilla miten kauan jaksan uida. Kaksi kilometriä on pisin matka, jonka olen uinut yhteen menoon. Hyvin olisi sujunut vieläkin, mutta aikaa ei ollut enempää uimiseen sillä kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 23:30

Osaan uida riittävästi. Uin joka kesä jonkin verran, joskin jos putoaisin järveen vaatteet painavat yllättävän paljon, jolloin vähän paremmasta kunnosta olisi apua. Korkeassa meriaallokossa on vaikea uida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 08:33

Pinnalla pysyn ja varmaan aika pitkän maksan jaksan uida, mutta nopeasti en ui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 11:02

Kyllä minulla on riittävän hyvä uima taito. mutta ei sitä tiedä jos joutus meereen, vaikka putoaisi niin en tiedä kuinka jaksaisin uida. ennen kuin saisin apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2009 - 10:14

omasta mielestäni olen ihan hyvä uimaan, mutta sen verran itse suojelu vaistoa on, että tuolla ulkomailla ollessa, hirmusiin aaltoihin en mene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2009 - 10:37

hyvi