Keräisittekö porukalla ne miun murresanat niin voisin "suomentaa" ei haittaa vaikka tulisi useammalta sama sana

kun tuo autoverotushomma ei oikein purrut

Avainsanat: suomenkielli ja 10mk kolikko on maailman kaunenta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.06.2009 - 09:42

moikka timppa , sopiiks et kun mä kotiudun niin voisin myös osallistua tuohon keräykseen, ja laitan sul vaik sit jälkeenpäin listaa, mut jos en ehdi, niin anna vinkki milloinkas ne suomennokset ovat esillä... :)

Kysyjän kommentti

Tottakäy. Kun saan mielestäni riitän kokoelman ni hälyyttejen niiden "tulkisnnassa" Hyviä vastauksia vaikkakin sat melko aluekohtaisia. Ootellaa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 24.06.2009 - 09:18

Aloitin 11.4. asti keräämään ja nämä osuivat silmiini:
hotua, ruoja, ruokki, tersit ja ylämäkeen sänniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 13:42

Lähetin salloo!
Mutta tässä muutama sana.

Keskiikäinen helsinkiläispariskunta oli lähtenyt lomailemaan, he olivat istuneet kauan kuumassa autossa ja kun he ajoivat kauniin järven ohi, vaimo halusi uimaan. Auto pysäytettiin ja sopiva laituri uimista varten löytyi. Vaimo kun oli heikonlainen uimataidoiltaan hänen miehensä kysyi laiturilla istuskelevalta savolaisukolta että ylettääkö tuossa laiturin nokassa jalat pohjaan?
"ylettööhän siinä" vastasi savolaisukko, joten vaimo hyppäsi.
"vuan ei yletä piä pinnalle"... virkkoi ukko.