Lähen kreetalle, Agia Pelagian kylään, Oisko vinkkejä antaa minne siel vois mennä?

Mielummin lähella koska ei oo autoo vuokrattu

( pahoittelut jos kylän nimi ei ole oikein kirjoitettu )

Avainsanat: kreeta agia pelagia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2009 - 17:46

Täälläpä vinkkejä:
www.agiapelagia-crete.com/
www.explorecrete.com/crete-e...ia-EC.html

varmasti hyvin paljon nähtävää!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.06.2009 - 18:28

Auton vuokraaminen onnistunee myös paikan päällä. Opas tai hotellin henkilökunta varmaan auttavat, jos haluat auton. Vaikka saari ei niin suuri olekaan, niin matkoihin menee aika paljon aikaa kun moni mielenkiintoinen paikka on niin kiharaisen tien takana.
Heraklionin kaupunki on on aika mielenkiintoinen, ainakin minusta. Sinne on matkaa parikymmentä kilometriä. Bussilla pääsee sinne näppärästi.
Samarian rotkovaellusta on täällä Napsussa moni kehunut. Itse en rohjennut/viitsinyt sinne lähteä, kun oli liian huonot kengät matkassa. Sinne varmaan järjestetään retkiä Pelagiastakin.
Koko Kreeta on oikeastaan yhtä suurta nähtävyyttä. Itse kävin mm. Saksalaisella sotilashautausmaalla. Kauniisti hoidettu paikka.
Maisemat ovat upeita kaikkialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 20:38

Ohessa tietoa säästä ja muustakin.

www.napsu.fi/matkailu/maailm...n-saa/1455

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 08:25

Autoa ei ainakaan kannata etukäteen vuokrata, säästää pitkän pennin kun vuokraa paikan päällä.
Kreetallakin onnistuu liikkumaan kyllä julkisilla kulkuneuvoilla ihan hyvin. Hania on lähin isompi paikka, ei kannata jäädä pieneen tuppukylään koko ajaksi ainakaan.
Elafonissi saaren etelä osassa on mielenkiintoinen paikka, sanotaan Kreetan Malediiveiksi. Sinne on kätevintä mennä autolla mutta varmaan jotain bussikuljetuksiakin turistikylistä menee sinne suuntaan.
Mainittu Samarian rotkovaellus ei toteudu suinkaan aina, onpa rotko ollut suljettukin ajoittain sortumien vuoksi. Se on raskas reissu ja vaatii erinomaista kuntoa.

Lisätty: 24.06.2009 - 08:42

Sorry, mutta nyt sekoitin keskenään Agia Marinan ja Pelagian. Pelagia on lähellä Iraklionia ja sieltä kannattaa suunnata kohti itä-Kreetaa. Knossos on lähin huomattava nähtävyys.