Miten saa videon muodon YouTubeen sopivaksi?

Olen muokannut videota Windows Movie Makerilla, tallentanut koneelle normaalisti ja yrittänyt uploadata YouTubeen. Homma kuitenki epäonnistuu, sillä jokin muoto ei ilmeisesti ole oikea? Miten videon muodon sitten voi muuttaa YouTubeen sopivaksi (esim. joku .avi)? Vai eikö Windows Video Makerilla tehtyjä videoita pysty laittamaan sinne ollenkaan? (Olen kuvannut videot HyperCamilla eli ottanut kuvaa tietokoneen näytöstä; en tiedä, vaikuttaako tämä tosin mihinkään...) Tähän toivoisin selkeää vastausta, sillä en ymmärrä "tietokonekielestä" paljoakaan... Kiitos!

Lisätty: 23.06.2009 - 14:09

Teen kaiken "koneen sisällä", en halua mitään ulkoisia ohjelmia enkä käytä CD-levyjä tai muita, en edes tiedä niistä mitään... Eli koneella videopätkät on kuvattu ja Windows Media Makerilla leikattu jne. sopivaan lopputulokseen. "Se" (?) on Windows Vista™ Home Basic...

Lisätty: 23.06.2009 - 16:21

Miten formaatin sitten saa sellaiseksi, jollaista YouTube tukee? Ny se on ilmeisesti .MSWMM (tiedoston nimi on esim. Seikkailut.MSWMM). Miten voin tallentaa videoni johonkin muuhun muotoon? Ei esim. auta, jos kirjoitan tallennusnimeksi Seikkailut1.avi, YouTube vaan ilmottaa erroria yrittäessäni uploadata.

Lisätty: 23.06.2009 - 16:47

Kiitos avustanne! Löysin vastauksen tuosta palisanterin antamasta linkistä, eli piti vain Windows Movie Makerista valita "Julkaise elokuva", niin sen pystyi lisäämään YouTubeen. Ei siis ongelmaa enää.

Avainsanat: .avi windows video maker youtube

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2009 - 15:57

youtube tukee:

Windows Media Video(.avi)
.3GP (cell phones)
.AVI (windows)
.MOV (mac)
.MP4 (ipod/psp)
.MPEG
.FLV (adobe flash)
.SWF (shockwave flash)
.MKV (h.264)

- video saa olla 1GB kokoinen ja 10 minuuttia pitkä

-missähän formaatissa sen videon olet tallentanut?

tuolla on youtubessa neuvoja lisää:
www.google.com/support/youtu...opic=16547

Lisätty: 23.06.2009 - 16:53

on olemassa konverttereita joilla voit muuttaa formaatin,
täällä mm. yksi ilmainen:
www.any-video-converter.com/...ideo_free/

se videotiedosto tosiaankin täytyy muuntaa ohjelmalla sopivaksi.
alunperin olisit varmaan voinut tallentaa sen sopivaan muotoon (luulisin, mutta en ole varma, koska en käytä hypercamia, enkä windowsin moviemakeria, vaan editointiin käytän corel video studio 12 ohjelmaa)
mutta kysy lisää, ellei näistä neuvoista ole hyötyä.
esim. MPEG4 tallennusmuoto on hyvä youtubeen

Lisätty: 23.06.2009 - 16:58

Hyvä että löysit avun!!!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.06.2009 - 13:26

Videoiden siirto suoraan Youtubeen ilman tarvetta miettiä formaatteja
www.tietokone.fi/uutta/uutin...p;tyyppi=1
Nero päivittyi Vista-sopivaksi
Muitakin mahdollisuuksia on ja paljon. Mutta tämä on ainakin helppo tai pitäisi olla kun kyseessä on Vista?