Miten tehdään silmänpaineenmittaus? Onko epämiellyttävä toimenpide?

Avainsanat: silmä silmänpaine

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2009 - 15:02

jos eivät kertoisi, niin et et edes huomaisi että sinulle sellainenkin mittaus tehtiin ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 23.06.2009 - 11:50

Silmälääkäri tutkii sellaisella valolla silmänpohjaa. Ei satu eikä tunnu missään, mielestäni silmään laitetaan sitä ennen puudutusaine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 11:52

ei ainakaan tuntunut minun silmissäni mitäään kipua silmänpaineenmittaus,
ja oli kyllä normaalit paineet

virallista tietoa:
www.glaukooma.com/index.cfm?...=21099#dr4

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 12:45

Nykytekniikalla et edes huomaa ittä se on mitattu

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 13:03

ei se satu laittavat vain sellaisii tippoi jotta silmän iiris lajeenee joten näkö vähän heikkenee, mutta älä mene sinne tutkimukseen autolla , ajo on huonoa sen jälkeen n.1t kun et näe kunnolla ja ota aurinkolasit mukaan, minua ainakin häikki kovin sen jälkeen, kun olin ollut siinä tutkimukses..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 14:21

En tiedä mitä kaikkea silmänpaineen mittauksessa tapahtuu, mutta mitään vaikeaa ja kivuliasta siihen ei sisälly. Olen usein ollut ko. mittauksessa, koska saatan sairastaa perinnöllistä glaukoomaa, joka on heti hoidettava, jos arvot nousevat liian korkeaksi. Viimeksi silmänpohjani kuvattiin eikä mitään hälyttäviä muutoksia huomattu. Toistaiseksi käyn vain kontrollissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 16:34

Tosi huomaamaton toimenpide, rohkeasti vaan.