Mitä on työnteko venäjäksi?

Avainsanat: samaa puolassakin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2009 - 17:19

Venäjäksi työnteko: работа, puolaksi: pracować.

Kysyjän kommentti

Olen kuullut heidän sanovan "ropoda" kun puuhastelevat. Valesa puheissaan kovin kuului mainostavan "ploskij tropotnik" Siis ovat ropotteja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.06.2009 - 11:23

1. труд {m} (trud)

mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin on jo ihan toinen juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 11:50

joskus olen kuullut sanottavan kun siivotaan päällisin puolin, elikkä vähän sinneppäin ,ei kovin tarkkaa siivousta ,vähän keskilattialta huitastaan,
että siivotaan ryssiksi.......
niin olisiko työnteko verrattavissa samaan asiaan

mutta sanakirjan mukaan tietysti käännös sanalle työnteko on eri juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 12:16

Hiljattain Venäjältä työmatkalata palannut mieheni väittää, ettei paikalliset tee siellä yhtikäs mitään töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 12:30

Työnteko Venäjällä ja venäjäksi.... ovatkohan oppineet edes sellaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 12:51

Varmaankin jokin heidän kirosana. Tosin luultavati jotkin on tekevinään töitä ja vastapeluri maksavinaan palkkaa.

Lähteet:
Ei saa loukkaantua vastauksestani

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 13:26

Työmailla olen kuullut puhuttavan, että kun joku on tehty harvinaisen huonosti, niin silloin on tehty venäjäksi.
Minusta se ei kyllä pidä paikkaansa, kun muistelen työn laatua Neuvostoliitossa. Niin huonoa jälkeä en ole Suomessa nähnyt.
Venäjällä en ole käynyt, enkä tällä tietoa ole menossakaan, joten sen työn laadusta en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 14:42

Naapuriaan on vaikea parjata, mutta työn jälki ei ole meidän standardiemme mukaista. Syitä on varmaan paljon, ehkä koneet, ehkä tieto-taito, ehkä koulutuksen puute tai kiire. Kukaan ei valvo, palkat huonoja ja monia muita syitä. Toivottavasti saavat asiat siellä paremmalle tolalle, maa köyhtyy huonon työn tuloksilla, kun kukaan ei niitä halua ostaa ja ne eivät toimi siten kuin niiden pitäisi. En osaa ratkaista asiaa. Ehkä presidentti M. tai pääministeri P. voisivat tehdä asialle jotain.