Hei kerrostalo napsulaiset,onko teillä käytössänne yhteinen pesutupa?

Meillä on ja kävin siellä ennen juhannusta pesemässä täkit ja päiväpeiton,kun en laita omaan koneeseen niin isoja vaatteita,huomasin taas kerran sinne mennessäni,et siellä eletään kuin pellossa,pesukoneisiin mätetään pulveria niin paljon,että riittää seuraavallekin pesijälle,eikä välitetä siivota omia jälkiään.Onko teillä kokemusta tälläisestä meiningistä.

Avainsanat: yhteiskäyttö pesutupa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2009 - 09:36

Meillä on yhteinen pesukone, ja sekin on joskus kyllä todella sotkuinen. Ei niitä kukaan siivoa, kun kukaan ei valvo. Valvojat sielä pitäisi olla :D

Kysyjän kommentti

Se on juuri meidänkin pesutuvan ongelma,kun sen käyttöä ei valvo kukaan,pesutupa ja koneet ovat ilmaisia,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.06.2009 - 09:34

Tässä kerrostalossa, 4-rappua ja 3 kerrosta asuu siistiä porukkaa. Ei ole ongelmia pyykkituvan siisteyden kanssa.
Mutta siellä on vain 5,5 kg pesukone, itselläni mahtuu 7 kg.
Talon pesutupa( kone,mankeli, kuivausrumpu ja kuivaushuone ) maksaa 0 €,
mutta en käytä sitä,
pesen mieluummin omalla koneella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 09:47

Meidän kaupungin keskustassa oleva talo on lopettanut pesutupansa jo kauan sitten. Olen kuullut yhteisistä pesutiloista kaikenlaista negatiivista, kuivumaan jätettyä pyykkiä katoaa, vuoroista ei pidetä kiinni (maahanmuuttajat) jne.
Meillä on yksi huoneisto lähiössä, siellä on pesutupa ja vuokralaiset kertovat että toimii hyvin eli talon asukkaissa on eroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 09:59

Meillä on kahden kerrostalon kanssa yhteinen pesutupa,jossa pesukoneet ja kuivausrummut ja mankelikin.Useimmiten niiden käyttäjät siivoavat jälkensä,ajatellen seuraavaa käyttäjää.Samassa rakennuksessa mattotupa,jossa meikäläisen matot pestään Mäntysuopaliuoksella ja pitkävartisella harjalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 10:18

minulla mahdollisuus kayttaa vvo pesutupaa..hyvat koneet ,aina siistit ja kunnossa,,myoskin ilmainen.
tarvitsen sita kun pitaa pesta suomessa olevat kesavaatteet ottaessani ne varastosta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 11:06

Joo. Meidän kerrostalossa on yleinen pyykkitupa, joka ei maksa mitään. En ole käyttänyt kertaakaan, vaikken kyllä ole kyseisessä talossa kovin kauaa vielä asunutkaan. Miulla on oma kone ja zeoliitti/fosfaatti-allergia (en tiijä kumpi sitä kutitusta aiheuttaa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 11:47

Vaikka en asukaaan kerrostalossa, on taloyhtiössämme myös yhteinen pesutupa, käytän sitä yleensä pari kertaa vuodessa, joulu, juhannus, tms. alusaikana, jolloin haluan päästä just näistä isoimmista pyykeistäni; peitot/täkit, verhot, lakanat sun muut kertaheitolla eroon, eli puhtaaks. Useimmiten siellä pesutuvassa on edellinen pesijä siistinyt paikat omilta jäljiltään seuraavalle ja se on mukavaa, samoin teen itse... kyllähän sitä isoon joukkoon tietty mahtuu erilaisia ihmisiä + erilaisia 'tyylejä', mielestäni kuitenkin pitäisi ajatella: tee niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän, niin silloin toimii:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 12:15

Ei ole.
Viimeksi pesin matot pesulan "tee-se-itse" osastolla.
Sinne sai myös jättää matot kuivumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 12:18

Meillä on ns. kakkosasunto kerrostalossa, jossa pesutupa ja sieltä löytyy niin iso pesukone, että itsekin pesen siellä mattoja ja vuodevaatteita. Kuivaushuoneessa ne saa vielpä aika nopeasti kuiviksi. Paikat ovat siellä kyllä todella siistit, joskus joku saattaa unohtaa pyykit narulle, mutta silloin seuraava laittaa ne ihan nätisti koriin tai tasolle omistajaansa odottamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.06.2009 - 13:12

Juuri muutin kerrostalosta pois, mutta silloin oli yhteinen pesutupa, ilmainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 13:19

Yhteinen pesutupa on, mutta en ole muiden naapureiden osalta huomannut mitään häiritsevää... tai no, en mä ees välitä noista mahdollisista hienoisista pulverin jäämistä siellä kotelossa... (Jos niillä jäämillä on jotain merkitystä, niin en ole tiennyt siitä.) Korkeintaan olen itse häirinnyt muita naapureita jollain epäsivistyneellä toiminnalla mutta en tarkoituksella. Jäljet on onneks hyvin kaikki siivonneet, niin ei ole tarttenu huomautella mistään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 14:47

En asu kerrostalossa. Yhteinen matonpesupaikka sen sijaan on tuossa muutaman sadan metrin päässä meidän kotitiellä. Siellä on aina siistiä, altaat siivottu edellisen pesijän jäljiltä, lattiat lakaistu eikä mitään puutteita. Sinne pitäisi nytkin mennä, ei ole yhtään syytä miksi en menisi sinne aivan heti. Matotkin ovat odottaneet autossa pari viikkoa sopivia kelejä. Tänään olisi sellainen !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 20:15

meidän kerrostalossa on neljä rappua ja kolme kerrosta..ja tääl ei enää moneen kymmeneen vuoteen ole ollut pesuhuonetta. (en tiiä kyl yhtään et mix) täällä joskus on ollut pesutupa mut pesukonetta ei enää ole. jäänyt on vain kapea tila pestä mattoja (ei toimi ei) ja kuivaushuonekkin on jossa risa puhallin ja aataminaikaiset pyykkinarut puoliksi katkenneina.. :( tosi harmillista. meidän pikku pyykinkoneessa sitten pesen parisängyn peitot ja muut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.06.2009 - 18:40

Olisi käytössä, mutta en käytä. Ei ole muuta paikkaa kuivattaa pyykkejään kuin ulkona, ja sinne ei yöksi uskalla jättää mitään. Aamulla saat varmasti katsella tyhjiä naruja. Pesen kotona omalla koneella, ja silloin on pyykkimäärät pienempiä, joten mahtuvat kylppärin tai parvekkeen kuivatustelineelle.