Hei! Minulla on naamassani paljon finnejä. Tietääkö ketään mitään kotikonsteja niihin?

Avainsanat: finnit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2009 - 09:10

Sen verran tiedän asiasta,että iho kannattaa pitää puhtaana ja niitä ei pidä itse puristella voi jäädä pahat arvet,voithan kysäistä apteekista jotain hoitoa finneillesi,onhanse kiusallinen ongelma,mutta poistuu aikanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.06.2009 - 08:53

Kannattaa käydä ihotautilääkärillä. Kotikonstit eivät taida paljoa auttaa.
Finniasiantuntija en ole, itselläni ei ole koskaan ollut iho-ongelmia, ei edes murrosiässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.06.2009 - 09:33

Hain tuohon parit aiempien kysymysten vinkeistä:

www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/8942
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/8709

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 10:47

Itselläni oli vähän yli kaksikymppisenä finnireaktio, epäilin minipillereitä. Kosmetologi hoiti ne pois omilla keinoillaan. Tyttäreni on joutunut turvautumaan Roacutan-kuureihin parikin kertaa. Hormonihäiriöt niitä tuottavat, ei niitä oikein kotikonstein taida saada pois. Mene lääkäriin, ennenkuin ihoosi jäävät pysyvät arvet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 11:33

jos olet siinä iässä, ei syytä huoleen, useimmilla aika hoitaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 12:49

Kyllä ne kotikonstein myös hoituu pese grelasil saippualla aamuisin tai sit puhdistus vedellä naamasi. sit sen jälkeen laita grelasill voidetta kasvoihisi. tosta tämä joka päivä vaikka aamuin illoin. jos tämä ei auta niin sit olis hyvä käydä ihotautilääkärin juttusilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 12:59

Kaupoista löytyy nimenomaan epäpuhtaalle iholle tatkoitettuja tuotesarjoja. Huolellinen puhdistus aamuin illoin ja sarjaan kuuluva kosteusvoide. Kosmetologilla tehty perusteellinen puhdistus olisi hyvä alku huolelliselle ihonhoidolle. ja näpit irti niistä finneistä, vaikka kuinka tekisi mieli räplätä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.06.2009 - 13:12

Iho kannattaa pitää puhtaana ja käyttää vaikka noita apteekin tuotteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 13:30

Niin, et todellakaan räplää niitä, sillä ne mahdollisesti pysyvät finniarvet on paljon pahempia kun väliaikaiset finnit: itsellänikin naamaa peittävät enemmän arvet kuin finnit (minulla se on vähän kuin joillakin kynsien pureskelu, riippuvuus. Ja on pakko räplätä, vaikkei finnejä olisikaan), ja ei ole hauskaa tietää, että ihoni ei välttämättä tule koskaan olemaan tasaisen värinen. Sitä meikkivoidettakaan (joka on aina väärän väristä) ei jaksaisi aina käyttää.

Olen kuullut, että hammastahnalla saisi kuivatettua finnin pois. Itsekin olen kokeillut, mutta taisi vain aiheuttaa punoitusta (ehkä laitoin arven päälle, en muista enää).

Mutta parastahan se varmasti on lääkärille mennä, itse olen liian ujo ja pelokas sellaiseen, vaikka tiedän, että PITÄISI!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 16:06

Käytä vaikka jotain aineita siihen esim. clearasil..nivea ja muita löytää kaupoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 12:25

Kotikonstit eivät taida kovin hyvin auttaa jos niitä on paljon. Olen kuullut että Aloesta olisi apua. Mutta lääkäriltä saa parhaan reseptin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.07.2009 - 20:37

Jos ongelmasi on paha, lääkäristä saat ohjeet ja lääkkeet jotka auttaa. Lievemmät hoituvat itsestään.