Pidätkö kieloista ja niiden tuoksusta?

Minä pidän kieloista,mutta ihailen niitä vain luonnossa niiden voimakkaan tuoksun takia en kerää niitä maljakkoon.

Avainsanat: kielo kukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.06.2009 - 23:18

Pidän kielojen tuoksusta. En kerää niitä maljakkoon koska ihailen niitä saunan nurkalla. Luonnossa kestävät pidempään.

Kysyjän kommentti

Kielo on kaunis ja voimakastuoksuinen,minä myös, annan niiden kukkia omalla kasvupaikallaan,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.06.2009 - 23:15

Ehdottomasti. Ei allergisoi ja kansalliskukkana voisiko parempaa tuoksua ja kauniimpaa kukkaa olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2009 - 23:20

Kielot ovat kyllä kauniita kukkia. <3 Meillä niitä kerättiin maljakkoon aina juhannuksena. On niin iso tupa että ei haju haitannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2009 - 23:28

Kielot tuoksuineen kuuluvat ehdottomasti juhannukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.06.2009 - 23:32

Niin vaatimaton mutta niin kaunis. Ehdottomasti kauneimpia tuoksuja joita tiedän. Olen siirtänyt pihallemme eri kukkapenkkeihin niitä - mutta en raaski maljakkoon poimia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.06.2009 - 23:33

Kyllä pidän, kieloista ja niiden tuoksusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2009 - 23:41

Meillä kasvaa kieloja ihan tuossa talon nurkan vieressä, sireenien alla rinteessä. Poimin aina yhden kimpun kotiin. Siinä on sekä sireenejä että vähän kieloja tuoksua tuomaan. Tuoksu on huumaava, olisi mukavaa, jos niitä saisi maljakkoonsa pidemmänkin aikaa. Ranskassa keräsin kerran kieloja itselleni ja nuuhkin niitä. Paikallinen naisihminen varoitti minua niiden voimakkaasta tuoksusta ja sanoi sen olevan haitallista. Onkohan siellä eri lajike ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2009 - 23:49

Minusta viljanvaljukka on tosi hieno ja voimakastuoksuinen luonnonkukka ja myös kansalliskukkamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2009 - 23:50

Minun maisemissani se on jostain syystä harvinainen.
En edes muista koska olen viimeksi niitä nähnyt, saati haistellut.
En kerää kukkia luonnosta, vaan kaupasta n. kerran kuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 00:22

metsässä ihan mukavia, ja siellä saavat minun puolestani ollakkin, meidän kulmilla vaan käy niin nolosti, että nuo romanialaiset 'turistit' ryövää kaikki kaupitellakseen sitten kadunkulmissa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 00:44

Kyllä pidän luonnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 08:08

Tuoksuu hyvälle ja on kaunis, pidän kovasti. Omassa pihassakin on. Tänä vuonna en poiminut maljakkoon, yleensä kyllä ainakin yhden kimpun juhannuspöytään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 08:28

Kielon tuoksua en voi sietää eli alan heti aivastella. Paras katsoa kaunista kukkaa kauempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 11:09

ah rakastan kieloja ja niiden huumaavaa tuoksua, mutta en ole nyt niitä nähnyt, joten en ole saanut sitä tuoksua haistella, josko sitten kotimetsän siimeksestä niitä löydän maljakkoonkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 12:01

Kyllä.
Voisi laukaista allergisen reaktion kotona joten antaa kaikkien kukkien kukkia vaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 12:21

Pidän kovasti, mutta vain niiden omalla kasvupaikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 13:10

Pidän ne ovat ihania kukkia ja hyvän tuoksuisia. meillä niitä on myös omassa pihassa tälläkin hetkellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.06.2009 - 19:08

Ovat kauniita ja levittävät hurmaavaa tuoksuaan ympäristöönsä. Voin ihailla niitä parvekkeeltani käsin. Siinä ovat lähimmät kielot. Täällä on metsissä erittäin paljon kieloja.