Miksi koirat nostavat jalkaansa pissatessaan? Meidän tytön hupakko nousee etukäpäläseisontaan ja ruiskauttaa merkin siitä.

Tutkittu juttu. Kerron vastauksen myöhemmin.

Lisätty: 22.06.2009 - 14:23

Emelle tiedoksi, että tällä tehdään kyllä kaikkemme, että olis kusta mahdollisimman ylhäällä päässä asti!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.06.2009 - 02:23

Miksi koirat nostavat jalkaansa pissatessaan?
Hajuviestit pysyvät tuoreempina pystytolpissa, kuin maassa, jossa ne tallotaan nopeasti. Koirat osaavat etsiä toistensa hajumerkkejä pystytolpista. ”Sovittu asia”.
Myös toisten koirien tarkkaillessa katseellaan, koira viestittää virtsaamistyylillään sekä seksuaalisesta tilastaan, että jopa arvoasemastaan laumassa. Itsevarma koira merkkailee enemmän ja näyttävämmin. Virtsan haju merkitsee myös reviirin ja saa koiran tuntemaan olonsa ”kotoisaksi”. Hajumerkkejä tutkimalla koira saa täydellisen kartan paikallisen koiraväestön liikehdinnästä, seksuaalisuudesta ja tuntomerkeistä. Vaikka urokset merkkaavat useammin kuin nartut voivat nartutkin merkata esim. nousemalla etukäpäläseisontaan ja ruiskauttamalla merkin siitä.

Lähteet:
www.tiksu.suntuubi.com/?cat=31

Kysyjän kommentti

Eka vastaus ja täydellinen selitys asialle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.06.2009 - 13:27

Ettei lahkeet kastu kuten eräällä poliitikolla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2009 - 17:59

Kiva tyttökoira teillä, kun noin fiksusti hoitaa asian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2009 - 20:10

Kuka nyt omille kintuilleen kusisi ? EI koirakaan halua haista omalla virtsalleen, toisten koirien hajut sen sijaan kiinnostavat, voivat vaikkapa piehtaroida niissä. Meidän tyttö-mäyris piehtartoi sen sijaan mädän kalan hajussa, joka muistuttaa läheisesti ihmisen jätöksiä. Kiva koira, nukkuu sitten sängyssä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2009 - 20:25

reviirin haju leviää. ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.06.2009 - 23:59

Minä olen kuullut että koirat haluavat mahdollisimman korkealle jättää hajunsa koska seuraava koira haistaa ja tuntee että tämä on isompi, monet pikkukoiratkin joskus kuseskelee aivan iyhmeellisesti että saisivat korkealle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 06:41

En osaa vastata.Mutta teidä tytön hupakolla persoonallinen tapa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 13:11

Miltein kaikki tyttökoirat pissaa etukäpäläseisonnassa. Se on niille yhtä luontevaa kuin pojille jalan nostaminen