Mikä on laivalla matkustamisen ikäraja?

Mietin tässä kun ajattelin lähteä laivalle, mutta kuulin ympäriltä, että sielä olisi ikäraja. Ei tullut yksimielisyyttä siitä että mikä se on. Jotkut sanoivat 18, jotkut 25. Vai onko tälläistä ikärajaa edes olemassa?

Avainsanat: laiva matkustus ikäraja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.06.2009 - 22:06

Vikinglinellä ikärajat vaihtelee 18 - 23 v , riippuen reissusta ja ajankohdasta. Tarkemmat tiedot löytyy linkistä:

www.vikingline.fi/hyvatietaa...print=true

Sljalla (15- 21 ) vastaavasti

www.matkavekka.fi/www.matkav...a+Line.htm

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.06.2009 - 21:04

Jos olette alle 18-vuotiaita, pitää olla joku 21-vuotta täyttänyt mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2009 - 22:48

Ikärajat risteilyillä:
Turku–Tukholma-reitillä
Joka päivä 21 v.
Helsinki–Tukholma-reitillä
Joka päivä 21 v.
Cinderella-risteilyillä Tukholma–Maarianhamina
Joka päivä 21 v. 17.06.2009 asti
Joka päivä 23 v. 18.06.2009 alkaen

Helsinki–Tallinna-reitillä
Miniristeilyt perjantai-ilta - lauantai-ilta 21 v.
Kaikki muut risteilylähdöt 18 v.
18 v. ikäraja on voimassa myös kaikilla Baltian hotellimatkoilla.
Maarianhamina–Kapellskär risteilyt (meno-paluu samana päivänä)
18 v. joka päivä

Poikkeukset:
21 v. ikäraja asepalveluksen kotiuttamispäivien yhteydessä (risteilymatkoilla Suomesta):
2009: 2.-3.1., 2.-3.4., 3.-4.7,2009, 8.-9.10.2009
21 v. ikäraja yleisiä pyhiä edeltävillä iltalähdöillä reiteillä Hel-Tal ja Mar-Kap:
2009:
9.-12.4.2009 kaikilla lähdöillä Suomesta ja iltalähdöillä Ruotsista
30.4. ja 31.10.2009 iltalähdöillä Suomesta ja Ruotsista
5.12.2009 iltalähdöillä Suomesta
31.12.2009 iltalähdöillä Suomesta ja Ruotsista
2010:
5.1.2010 iltalähdöillä Suomesta ja Ruotsista
1.-4.4.2010 kaikilla lähdöillä Suomesta ja iltalähdöillä Ruotsista
30.4. ja 6.11.2010 iltalähdöillä Suomesta ja Ruotsista
5.12.2010 iltalähdöillä Suomesta
31.12.2010 iltalähdöillä Suomesta ja Ruotsista

Kuka voi toimia holhoojana yksittäisille henkilöille, jotka eivät täytä ikärajavaatimuksia?
Vanhemmat, holhooja (myös äiti- ja isäpuoli)
Isovanhemmat
Vanhempien sisarukset (täti, setä, eno), paitsi Cinderellan risteilyillä Tukholma-Maarianhamina

Lasten ja nuorten toverit mukana matkalla?
Kun omat vanhemmat (isä/äiti), holhooja (myös äiti-/isäpuoli) tai isovanhemmat ovat mukana matkalla, yhteensä kolme lasten toveria saa matkustaa perheen mukana.

Katso myös nuorisoryhmät risteilyillä ja reittimatkoilla »

Ikärajat reittiliikenteessä

Reittiliikenteessä ei ole ikärajoja, paitsi ryhmillä.
Poikkeukset:

Cinderellalla (liikenteessä Tukholma-Maarianhamina) on 21 v. ikäraja 17.06.2009 asti ja 23 v. 18.06.2009 alkaen sekä reittiliikenteessä että risteilyillä.

Viking XPRS Tallinnaan: 18 v. ikäraja on voimassa joka päivä Baltian hotellimatkoilla.

Ikärajat reittiliikenteessä eivät koske nuoria jotka matkustavat vanhempien/holhoojan seurassa, eikä myöskään nuoria jotka kirjallisesti pystyvät todistamaan, että matkan syy on opiskelu, työ, urheilukilpailu, sukulais/tuttavavierailu tai muu vastaava. Baltian hotellit edellyttävät vähintään 18 vuoden ikää ilman holhoojaa matkustettaessa.

Alle 16-vuotiaat lapset saavat matkustaa reittiliikennelähdöillä vanhempiensa tai holhoojan kirjallisella luvalla. Lupa on voitava tarkistaa kodin kanssa esim. puhelimitse.

Ikärajat laivalla
Laivojemme yökerhojen ja discojen/clubien ikäraja on 18 vuotta klo 24.00 alkaen.
Vanhemmat/holhoojat vastaavat alaikäisistä matkustajista.

Lähteet:
www.vikingline.fi/hyvatietaa...arajat.asp

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2009 - 13:30

Riippuupi tarkoituksesta.