Miten harrastat hyötyliikuntaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.06.2009 - 09:58

Tuulessa ja tuiskussa pari sataa metriä jyrkkää rinnettä postilaatikolle; usein kahdesti tai kolmasti päivässä. Ensin viemään lähtevää postia, sitten kuudentoista maissa kyttäämään aikataulutonta Itellamiestä - odotellessa jumppaan, kukaan kun ei ole yleensä näkemässä - ja kyllästyttyäni turhaan odotukseen palaan kotiin ja nousen seitsemäntoista jälkeen uudestaan.
Kesällä tietysti kasvimaan hoito on hyvää hyötyliikuntaa, talvella lumityöt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.06.2009 - 07:14

foot, the bread in spent in that ?
fi.wikipedia.org/wiki/Hy%C3%...tyliikunta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2009 - 09:35

No hyötyliikunta minun kohdallani on semmoinen että kävelen töihin
amulla ja töitten jälkeen sama juttu. Reilu tunti tulee päivittäin käveltyä
näin. Jätän autoni talliin. Niin pitkään kun minulla jalat pitävät kävelen.
Näin olen tehnyt monta vuotta.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2009 - 10:20

työmatkat useimmiten kävellen ja siitähän päivittäistä hyötyliikuntaa kertyy reilut kymmenen kilsaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.06.2009 - 10:21

Ulkoilutan ruohonleikkuria ympäri isoa tonttia. Tai sitten vain kiertelen ympäri tiluksia katselemassa miten mikäkin kasvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2009 - 11:09

Koiran kanssa lenkkeilen monta kertaa päivässä, rappuset juoksen ylös alas. Ja sitten vielä muut liikunnat päälle.

Lisätty: 20.06.2009 - 15:30

ja fillarilla polkasen kauppaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2009 - 11:46

Kävelen kauppaan ja raahaan muutaman painavan ostoskassin kotiin - siinä tulee samalla treenattua käsivarsilihaksia. Kävelen töihin ja takaisin - jos matka on liian pitkä, jään pois paria pysäkkiä aikaisemmin molempiin suuntiin ja kävelen lopun matkan. Jos siivoaa vanhanaikaisesti ja konttailee lattialla rätin kanssa niin siinä vasta hyötyliikuntaa onkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2009 - 12:11

Kävellen kaikki lyhyemmät matkat, portaat kävellen.
Maalla teen paljon pieniä askareita ja se on hyötyliikuntaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2009 - 15:08

Jos otat esimerkiksi vaikka 15 000 askelta päivässä, vasta sillä merkitystä painonpudotuksen kannalta. 10 000 riittää kunnon ylläpitoon, mutta ei vielä kuluta merkittävästi kaloreita. Lisäksi merkittävää on se, kuinka paljon askelista on aerobisia, eli reipasta kävelyä ilman pysähtymisiä. Olisi pyrittävä siihen, että aerobisia askelia olisi vähentään 30 minuuttia päivässä, askelten määrä tuossa ajassa riippuu nopeudestasi ja askelen pituudesta. Laihdutustahtiin, jota toivot, pääset laskemalla yhteen lepokulutuksesi ja liikunnan kulutuksen esim. jollain netin lukuisista kalorilaskureista, ja vähentämällä siitä 500 kcal. Silloin laihdut keskimäärin kaksi kiloa kuukaudessa, eli puoli kiloa viikossa.
Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että alkaisit laihduttamaan, vaan on vain esimerkki kävelyn vaikuuksesta hyötyliikuntaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.06.2009 - 15:20

Kauppaan kävellen,rappuset kävelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2009 - 21:08

Töihin pyöräilen/kävelen. Pihahommia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2009 - 21:17

En tiedä niin hyötyliikunnasta, mutta keppikävelyllä käyn jokapäivä, mutta nyt joudun olemaan ilman keppejä, sillä ne jäi kanarialle!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2009 - 13:34

Kävellen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2009 - 17:03

Joskus käyn kaupassa kävelemällä ja siivoaminen on myös hyötyliikuntaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2009 - 11:19

Jopolla pyöräilen päivittäin 15-50km, frisbeegolfin parissa tulee myös käveltyä aina väkisin useampi kilometri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 03:29

Minulla on muutama lempityökalu, joilla harrastan liikuntaa.
Mieluisin on moottorisaha. Perässä tulevat kirves, rautakanki, lapio, kottikärryt, porakone, ruuvinväännin, naulapyssy, vasara, moukari, järviruokoviikate, sirkkeleitä, halkomakone, raivaussaha, ruohonleikkureita, tunkkeja, kiiloja, ja muutama setti erilaisia avainsarjoja pienempään askarteluun.
Tuossa vähän malliksi mitä muistan käyttäneeni parin viikon aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 12:42

Kävelen, ja paljon.