Tehkää hyvin?

Eräs kauppatäti sanoi asiakkaalle aina kaupanteon päätteeksi näin. Mitä piti tehdä hyvin? En koskaan ymmärtänyt tuota hänen sanontaansa.

Lisätty: 19.06.2009 - 00:33

Olipa aika tarkka tuo kysymysaika. En kysynyt eilen, mutta en tänäänkään. Milloinkahan minä sitten kysyin... no eipä siitä sen enempää.

Lisätty: 19.06.2009 - 00:48

Nyt ämä kyselijä tekee hyvin ja lähtee tutimaan pois teitä kiusaamasta. Oikein hyvää Juhannusaattoa teille pirstakoille jotka tänne jäätte. Hyvää yötä kaikille ja huomenta toisille.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.06.2009 - 09:36

Vanhaan aikaan tavattiin sanoa tehkää hyvin kun tarkoitettiin olkaa hyvä. Vanhoista Suomi-filmeistä löytyy ...

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.06.2009 - 00:08

Varmaan tarkoitti,että pitää tehdä hyvää ruokaa. Näistä kaupan tuotteista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.06.2009 - 00:23

Jaa, se taisi olla sitä vanhan ajan tyyliä, kun tarkoitettiin ole hyvä. Oliskos näin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.06.2009 - 00:41

Kaippa se ihan tarkoitti että ole hyvä tai jotain vastaavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2009 - 03:55

Myyntikikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.06.2009 - 11:17

no sama juttu ku ole hyvä. eihän se oikeen mitään tarkota, niin vaan sanotaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2009 - 12:37

sanan helinää vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2009 - 14:11

"Tehkää hyvin, vassakuu frouva!"

kaikuja menneiltä vuosilta ... tehkää hyvin lienee käännös ruotsalaisesta kohteliaisuudesta (var så god)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2009 - 02:03

Näin minäkin olen kuullut. Ennen oli tapana sanoa näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2009 - 13:26

Tehkää hyvin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 03:53

Vai kaikuja menneiltä vuosilta?
Minä käytän tuota jatkuvasti. En tosin kaupanteossa, vaan esim. kutsuessani kahvipöytään.