Tuleekohan hemo sähkölasku,kun oon vasta saanu tietsikan ja pidän tää pitkin päivää auki ja chattailen.

Avainsanat: sähkölasku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.06.2009 - 02:47

Voi tullakkin, sillä siihen vaikuttavat monet tekijät kuten esim. minkä ikäinen laitteistosi on ja sen ikä, mikä on sähkön hintasi, yö ja päivähinta yms. Laske täältä tarkemmin laskurilla:
www.eu-energystar.org/fi/fi_008b.shtml

Lisätty: 20.06.2009 - 00:36

Kannettavan sähkönkulutus on tietysti pienempi, ethän tietenkään vedä sähköroikkaa perässäsi pitkin kaupunkia liikkuessasi? Kannettavissa läppäreissä ei yleensä ole mukana niin monipuolisia lisälaitteita, kuin pöytäkoneissa ja ne käyttävät uudempaa tekniikkaa hyväkseen ja joissa on näinollen pienempi virrankulutus. Lisäksi kannettavan tehot ovat huomattavasti pienemmät kuin pöytäkoneissa.

Kysyjän kommentti

Kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.06.2009 - 16:39

No tottakai tulee

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.06.2009 - 16:46

Kyllähän se aina kasvattaa sähkölaskua jos tietokone yötä päivää auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.06.2009 - 17:48

Mutta ei nämä varmastikkaan ihan hirvittäviä sähkösyöppöjä ole. Toivotaan niin. Itsellänikin tuppaa olemaan melkein vuorokauden auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.06.2009 - 17:48

Ei se nyt kauheasti siitä kasva, mutta vähäsen. En minä ainakaan ole huomannut kovin suurta lisäystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 19:55

Ei tule, meillä on auki yötä päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2009 - 11:19

Tavallisesti tietokoneen sähkönkulutus kasvaa prosessorin tehon lisääntyessä. Asia ei kuitenkaan ole mitenkään yksiselitteinen, joten laitteen sähkönkulutus kannattaa selvittää ennen sen ostoa. Normaalissa käytössä tietokoneen sähkönkulutusta voidaan pienentää peräti neljännekseen pelkästään sulkemalla kone käytön jälkeen. Automaattiset sammutusjärjestelmät voivat pienentää työskentelyn aikaisen sähkönkulutuksen puoleen.
Kannettava vie huomattavasti vähemmän sähkö kuin pöytätietokone. Vanhemmat koneet ja näytöt vievät uusia malleja ja TFT-näyttöjä enemmän virtaa. Uusissa laitteissa prosessorit ja näytönohjaimet kuluttavat vähemmän virtaa ja niissä on paremmat virransäästötilat.
www.mustaporssi.fi/index.php?id=536

Pöytätietokoneiden keskikulutukseksi mitattiin 500 kWh vuodessa. Se vastaa jääkaappipakastimen vuosikulutusta. Kannettavat tietokoneet kuluttavat tästä vain murto-osan, keskimäärin 25 kWh/vuosi.
www.keravanenergia.fi/page_w...item=12723

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 06:41

virran kulutus n 100-120w näyttö päällä ja ilman näyttöä 40-70w.Riippuen koneen mallista.Läppärissä pienempi kulutus.