Otin yöpalaksi ruisleipää jolle laitoin pattisalvaa päälle, vaihdoin huminan päälleni ja hiivin yläkertaan?

Mitä siis laitoin leivälle ja päälleni?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.06.2009 - 00:41

Sori mulla on kello kahden aikaan soimassa, että herään syömään vasta silloin. Ilmoitan kyllä sitten mitä laitan voileipieni päälle. Itseäkin hieman jännittää mitä tulee taas keksittyä?

Lisätty: 18.06.2009 - 01:28

Ai niin se pattisalva on, "xxxxxxx lehmän voita") x= ei voi kertoa, kun on alaikäisiä liikkeellä, mutta arvaatko itse?

Kysyjän kommentti

Ennenkuin valitsen parhaan vastauksen niin suomennan. Pattisalva on leivälle laitettavaa rasvaa joko voi tai margariini. Minun tapauksessani laitoin Beceliä.
Humina on yöpaita.
Kysymyksessäni hiivin todellakin, sillä en halunnut herättää nukahtanutta talon isäntää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.06.2009 - 01:11

Hyvä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 01:11

Pattisalva on ainakin jotain voita tai levitettä, huminasta en tiedä, villi veikkaus: yöpuku?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 03:53

Pattisalva sgygge6.5.2009 09:53
margariini,voi,levite.
Noin tiesi kertoa Urbaanisanakirja.
Huminan arvaan olevan vanha kunnon flanelliyöpaita. Tämä on siis todellakin arvaus, ei tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 08:26

Pattisalva kuulostaa joltain mummojen linimentiltä mutta tässä tapauksessa sillä lienee jotain tekemistä voin kanssa. Humina puolestaan on meillä päin entinen, varsin legendaarinen ravintola Lievestuoreella, mutta tuskin Ida ihan sitä päällensä kiskoi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 09:01

Arvauksia:

1. Leivän päälle laitoit "PATTISALVAA" = margariinia?

2 .. vaihdoin "HUMINAN" päälleni = pukeuduit joko neglige'en tai sitten riisuit kaikki pois

3. .. vaihdoin huminan päälleni ja "HIIVIN yläkertaan" = kyseessä on ilmeisesti kirjoitusvirhe; tulee olla:
..vaihdoin huminan päälleni ja HIIVAN yläkertaan, eli vaihdoit läpinäkyvän yöpaidan päällesi ja vaihdoit kiljua yläkertaan, eli päähän!
;=)))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 09:40

heheee...ja lisää kivoi sanoi.... :) eli voita leiväl ja canel 5 .....eli huminan päälle , joka vois olla ei mitän...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 10:06

:)) pattisalva ei kuullosta yhtään siltä, että laittaisin sitä leivälleni, mutta en usko että siekään jos se olis jotain peräpukamavoidetta.
Joten aitoo voita se on.
Humina vois olla pyjama.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 10:21

Söit varmaankin voileivän ja laitoit päällesi pyjaman, jonka nimen on keksinyt joku lapsi. Käytät siis lapsen sanaa yöpaidastasi. Kerro nyt sitten vähän ajan kuluttua, mitä tämä erikoinen ilmaisu on tarkoittanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 11:00

muutenhan tuo oli selvä juttu, mutta miksi hiivit ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.06.2009 - 11:03

Voita leivälle ja uniasu päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 12:37

Laitoit voita leivällesi ja yöpaidan päällesi menit yläkertaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.06.2009 - 12:40

Olisikohan margariinia, ja laitoit yöpaidan päällesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2009 - 00:46

Varmaan laitat jotakin kevyttä leviteet leivän päälle.
Humina on varmeen,että laitat siivet selkään,ja leijut yläkertaan,ja varot koiraa,että ei käy tapaturmaa taas,koiran kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2009 - 12:08

Oli kyse jostain juhannaustaista, Alkon tuotteiden ryydittämänä.