Mitä mieltä ootte raviurheilusta?harrastatko itse kenties totoa?

Mie oon tätä monesti miettiny,et miks nää eläinaktivistit ei puutu raviurheiluun tai kukaan muukaan.Sehän on selvää eläinrääkkäystä.Kovaa mennessään hevonen laukkaa,ei ravaa.Miks nois ravikilpailuis (kuulemma) hevonen voidaan hylätä kisasta ku se laukkaa eli miks rokotetaa siitä ku se vaihtaa ravin luonnolliseen juoksu tyyliinsä.Siinäpä teille pähkinä täksi illaksi =)

Avainsanat: ravit raviurheilu hevonen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 21:28

En harrasta raveja,minusta se on eläinrääkkäystä,säälittää hevoset,kun niitä kuletellaan ympäriinsä ahtaissa kärryissä säällä kuinsäällä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 21:28

En ole lainkaan kiinnostunut raviurheilusta enkä yleensäkään mistään hevosiin liittyvästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 21:34

Raviurheilu on eläinrääkkäystä. SINÄ olet oikeassa!
Itse hain koulutuskeskus Salpaukseen, hevosenhoitaja-alalle, siellä kun käytiin tutustumassa ja "testeissä", ne kyseli käytännön asioissa VAIN ravikysymyksiä. Hullua!
Minä pidän sitä lajia eläinrääkkäyksenä, olisiko minun siis pitänyt tietää kuuluisia raviurheilijoita ja -hevosia! HALOO!!!
Mikä ihmisiin on mennyt, hevosia juoksutetaan pakon edestä ympyrää, jos hevosella on huono päivä, paikkoja särkee, vatsa kipeä tms. niin LISÄÄ RAIPPAA!
Hevonen ei ole kone/laite. Kenet tahansa saa tekemään töitä, vaikka kuinka sattuisi minnekkä, jos uhkaillaan lyömisellä ja heitteellejätöllä.
Minulla on hoitohevonen, joka on iäkäs ex-ravuri. Hän ei anna koskea päähän ja saattaa näykkästä jos siihen yrittää väkisin koskea. omistaja epäilee että ravi-urallaan hevosta on vaan LYÖTY raipalla niin paljon ja kovaa, että pää on arka!!!

KUKA TEKEE TÄLLAISTA!
Kuka kannattaa raviurheilua ja toto pelejä!
Hevosia voi juoksuttaa muutenkin kuin satuttamalla ja ahdistelevin ottein -> ja ajajasta se on yhä mukavaa.

Puuttukaa tähän!

ja kiitos bowspa, otit hyvän aiheen esille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 21:37

Kerran olen raveissa käynyt, kun kaverin kotona oli oma talli monta heppaa.
En varsinaisesti innostunut tuohon urheilulajiin. Hevosmiesten pikkujoulut eivät liioin innostaneet liittymään porukkaan.
Sen aikainen legenda tiesi kertoa, että sellaisia juhlia ei ollut, ettei siellä olisi tapeltu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 21:57

en tykkää yhtään, enkä käy enkä totoa,mut tuonne minne menen ollaan niin täysin tuon sortin hulluja , et vaikeeta saada mitään keskustelua muuta aikaiseksi kuin ravit....no olenkin varannut lukemista ja aina voi sanoa , et päätä särkee ja kömpii sänkyyn lukemaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.06.2009 - 22:07

Olen käynyt kaksi kertaa raveissa miehen pyynnöstä. Tiesin jo etukäteen, että minulla on siellä tylsää, joten otin käsityön mukaan ja istuin autossa koko ajan. En tykkää yhtään, että hevoset pakotetaan juoksemaan rataa ympäri suu vaahdossa, ja välillä raipalla huidotaan. Tuollainen pitäisi lopettaa ihan kokonaan. Ovat niin säikkyjä ne hevoset että ohi kulkiessakin saavat sätkyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.06.2009 - 22:23

Ei kuulu minunkaan suosikkeihini nuo ravit. Meillä kotona oli vanha Jalo niminen työhevonen, niin isokin pienen tytön horisontista katsottuna. En siis harrasta totoa, ja kyllähän sieltä moni ylimääräiset eurot saavat kun tietävät miten mitkäkin hevoset pärjäävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 22:30

En ole ravi ihminen. Anteeksi nyt vain, mutta minusta se on mannejen touhua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 01:12

En käy raveissa mutta tiedän sen verran hevosista että ravihevoset on jalostettu pitkälle juuri ravaamaan sekä hevonen ei todellakaan ravaa lujaa jos se pakotetaan: Nilläkin on kilpailuviettiä.

Lisätty: 23.06.2009 - 01:08

Ps. Hevosten suun täytyy vaahdota aina kun kuolaimet ovat suussa, muuten suu ei toimi. Olisin huolissani ennemmin kuivasuisista hevosista. Vaahtoa lentää myös ratsastaessakin normaalilla kevyellä ratsastustunnilla. !

Lähteet:
Vankka hevostietopohja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 01:16

Tänää raveihin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 01:34

Kävin aikoinaan Vermossa katsomassa suomalaista ainoaa EM-hevosta Charme Asserdahlia ja sitten näin sitä piiskaamista mitä siellä harrastettiin ja lopetin siihen. Nykyään ottaa oikein pattiin, kun Tv:stä tulee aina V5-ravit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 08:31

Olen käynyt yhden kerran raveissa eikä se ollut mikään mieltä ylentävä kokemus. Hevoset ravaa suut vaahdossa ja piiskaa tulee vaikka kaikkensa poloiset yrittävät. isot uroot radan reunalla huutelevat painokelvotonta tekstiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 09:20

ravit on p*rseestä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 11:13

kaksi sukupolvea sitten oltiin oikein aktiiveja raviharrastajia (hevosia ja kaikkea), se homma ei ole periintynyt millään tavalla ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.06.2009 - 12:44

En pidä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2009 - 03:59

Hieno harrastus. Itse en harrasta. Isäni harrasti aikoinaan.