Mitä leipoisin ilman voita?

help ! =)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 21:13

voit käyttää rypsiöljyä leivontaan, mutta tee oikein paksu pannaritaikinaa ja laita vaikka marjoja joukkoon, se vuokaan tai uunipellille, jos teet 1l maitoa..uuniin tai jos suolaista haluat niin tonnikalaa tai kinkkusuikaleita , voit myöskin tehdä kasvisversion..sitten tuo komeus uuniin..niin ja päälle juustoraastetta tuohon suolaiseen versioon, mut ei pakollista...

Kysyjän kommentti

Tuo oli hyvä juttu, kiitos :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 20:51

esimerkiksi sämpylöitä

_________

Tulosta tämä resepti
noin 10 kpl

2½ dl maitoa

25 g hiivaa

1 tl suolaa

1 dl juustoraastetta (Emmental)

n. 6 dl Myllyn Paras Hiivaleipäjauhoja (=tumma vehnäjauho)

1 rkl öljyä

Pinnalle:

n. 1 dl juustoraastetta

1 kananmuna

Liuota hiiva kädenlämpöiseksi lämmitettyyn maitoon. Lisää suola, juustoraaste ja öljy ja alusta taikinaksi hiivaleipäjauhoilla. Löysähköstä taikinasta saat kuohkeimmat sämpylät. Kohota taikina peitettynä kaksinkertaiseksi lämpimässä paikassa (esim. lämpimässä vesialtaassa).

Leivo kohonnut taikina tangoksi ja ota siitä palasia uunipellille. Kohota sämpylät kaksinkertaisiksi peitettynä. Levitä juustoraaste, johon kananmuna on sekoitettu sämpylöiden pinnalle ja paista 225- asteisessa uunissa 12-15 min.

Resepti: Arja Savela, Myllyn Paras Oy

www.myllynparas.fi/portal/su...osampylat/

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.06.2009 - 20:54

Kasvisrasvalevitteet käy yhtä laila leivontaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 20:54

Kääretorttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 21:02

Jos tarkoitat ihka oikeeta voita, niin mielestäni kaikkia voi leipoa ilman voita käyttäen muita kasvisrasva/öljy yms. sekotteita/valmisteita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.06.2009 - 21:05

Peruskakku, sokeria, munia ja jauhoja. Sokeri ja munat vatkataan vaahdoksi ja lisätään jauhot sekoittaen kevyesti. Taidetaan sitä kahvikakuksikin sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 21:10

Kääretorttu on kevyt ,voit laittaa kermavaahto päälle,ja hedelmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 21:22

Saitkin paljon ohjeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 23:58

Eihän voita ole pakko laittaa mihinkään leivonnaiseen. Kaiken rasvan voi korvata jollain muulla. Tarkoititko leipoa ilman rasvaa ? Sokerikakkupohja on hyvä leivonnainen, ja täytteeksi voit laittaa marjarahkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 01:16

Kaikki onnistuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 01:42

Voita ei tarvita loppujenlopuksi mihinkään enää nykyisin. Kaiken voi korvata jollain muulla. Se on sellainen herkuttelu juttu joillekkin ja kyllä tietysti paistetut muikut maistuvat parhaiten voissa paistettuina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.06.2009 - 12:45

Sämpylöitä ainaskin, ja sitten margariinia ihan käyttäen saa hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 15:58

Ihan ensin tuo Liisukan kääretorttu ei ole mikään kevytversio kun siihen kermavaahtoo päälle rätkäsit, mutta HYVÄÄ =)
Jos missä reseptissä on mainittu voi, sen voi aina korvata millätahansa leivontaan tarkoitetulla margariinillä.
Voita ei ole pakko käyttää muussa kuin kalan paistossa, siinä se on ehdoton =)

Lähteet:
leipuri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.06.2009 - 17:44

no lettuja ainaki voi tehä ihan öljyllä. :) onnea kokkaukseen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2009 - 12:18

tein juhannukseksi kreikkalaisen respetin mukaisen kakun jossa voi korvataan oliiviöljyllä.
Kakun nimi on Lallas fruktkaka.