Mikä on Euroopan eniten puhuttu kieli?

Tuli vaan mieleen tosta edellisestä.

Avainsanat: kieli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 21:19

enklanti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 19:03

Puhutuin on englanti, toiseksi puhutuin ranska ja kolmanneksi saksa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.06.2009 - 19:03

Saksa on Euroopan puhutuin kieli, äidinkielenään sitä puhuu lähes 100 miljoonaa ihmistä.

Tämä on googlesta saatu tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 19:52

Saksaa puhuu äidinkielenään toistasataa miljoonaa ihmistä, ja heistä vajaat sata miljoonaa asuu Euroopassa. Varsinaisten saksalaisten, siis Saksan Liittotasavallan kansalaisten, ja itävaltalaisten lisäksi kaksi kolmasosaa sveitsiläisistä on saksankielisiä. Euroopan Unionin kansalaisista saksan puhujat muodostavat suurimman kieliryhmän, ja koko Euroopassa saksa on toiseksi puhutuin kieli, venäjän jälkeen. Euroopassa opetetuista vieraista kielistä saksa on kolmanneksi suosituin. Sen edellä ovat vain englanti ja ranska.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 20:02

miten oisin veikannut enkku , mut uskon vähäviisaan ja kissanaisen sanoihin joten yllätyksellisesti minulle se on sitten tuo saksa...niin aattelin , kun joka maassa opiskellaan enkkuu niin sillä ajatuksella ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.06.2009 - 20:52

Olen kuullut ainakin että Saksa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 21:32

Luultavasti rakkaudenkieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 00:14

Olisiko vaikenemisen kieli. Sitä ainakin suomalaiset käyttävät, itseni mukaan lukien, melko usein. Koen jatkuvasti alemmuudentunnetta siitä, että en osaa mielestäni riittävän hyvin englantia, ninnkuin en todellisuudessa osaakaan. Oppikoulussa jouduin pitkän saksan luokalle ja englantia luin lukiossa kolme vuotta, enkä oppinut mitään. Kaiken englantini ole opetellut myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 02:30

Englanti, 322 000 000

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 09:22

äidinkieleltään eniten puhutaan saksaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 12:56

Kyllä se on mielestäni Englannin kieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.06.2009 - 17:45

Saksa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2009 - 12:22

Muistini mukaan se on saksa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 12:43

Saksa.
Tarkoitetaan kait tässäkin äidinkielenään puhuvia, ei savolaisia lasketa mukaan jos jonkun sanan jotain kieltä osaisivatkin.