Paraneeko Suomessakin sairaita Jeesuksen nimessä?

Raamattuun uskovat ihmiset väittävät, että parantumisihmeitä tapahtuu myös Suomessa kun rukoilevat Jeesuksen nimessä. Onko totta? Sanovat että Jeesus on luvannut että kun uskossa laitetaan kädet sairaitten päälle hänen nimessään, niin sairaat paranevat. Tämä on gallup, eli mielipidekysely, eikä mitään muuta. Onko tämä siis totta vai ei?

Avainsanat: paranee raamattu jeesus parantumisihmeitä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.06.2009 - 14:24

Kyllä paranee. Jumala paransi minut 20-v. kestäneestä , vaikeasta paniikkihäiriöstä. Tuon kokemuksen jälkeen en ole saanut enää yhtään paniikkikohtausta. Yes! :) Mieheni jalat Herra paransi vaikeasta kynsisienestä.

Myös tuttuni parantui syövästä. Parantumisesta on jo kymmenisen vuotta, ja hän on saanut olla terveenä sen jälkeen.

Parantumiskertomuksia voi lukea mm. Pirkko jalovaaran ja Nokia mission nettisivuilta.

Lähteet:
Pirkko Jalovaara ja Nokia Missio

Kysyjän kommentti

Valitsin tämän parhaimmaksi vaihtoehdoksi koska itse olen raamattuun uskova ihminen ja koska tiedän tapauksia tuttavapiirissäni, siitä miten ihmisiä on parantuneet Jeesuksen nimen kautta. Eräs nuoruudenystäväni, Maria, oli kokouksessa jossa oli eräs saarnamies joka uskoi ihmeisiin. Kun hän rukoili niin ystäväni näki kuinka vieressä olevan ihmisen ihottuma "suli" pois hänen silmiensä edessä. Eräs toinen tuttavani, Pekka, sai rukouksellaan rullatuoliin sitoutuneen parantumaan hetkessä, niin että sai jättää rullatuolin. Koska olen itsekin saanut paljon rukousvastauksia, uskon kautta Jeesuksen nimeen, en voi mitenkään olla uskomatta siihen, etteikö Jeesuksen nimessä ole voima, siis silloin kun se uskossa lausutaan. Kirjoita youtubeen esimerkiksi "Jesus healed" ja ihmettele sitä kuinka paljon todistuksia siellä on siitä, miten rukous Jeesuksen nimessä on auttanut kärsiviä ihmisiä. Toivotan teille kaikille Jumalan armoa ja siunausta. Voikaa hyvin ja muistakaa; "Huutakaa avuksi Herran nimeä, niin Hän pelastaa teidät". Tsemppiä teille kaikille avun tarvitsijoille. Pintapuolisiin rukouksiin Jumala tuskin vastaa, mutta itse olen saanut vastaukset silloin, kun ne ovat tulleet syvältä sisimmästäni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 18:02

ei, kaikki kuolee,muualla kyllä

Lähteet:
www.kansanterveyslaitos.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 18:24

minun tuttavani kävi kirkossa tuollaisella kaatajalla ja hän sairastaa sellässään reumaa, kertoi et koko iltaan ei selkää särkenyt ja oli ihmeissään, mutta jo aamulla heräs selkäsärkyyn ja lääkettä piti ottaa, joten vastaan hänen kertomansa pohjalta et ei paranna...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.06.2009 - 18:44

En usko että paranevat, vaikka väitetäänkin uskon siirtävän jopa vuoria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 18:59

Onhan moni väittänyt parantuneensa uskonnollisissa tilaisuuksissa, joissa ihmisiä kaatuu ja osa heistä puhuu jopa kielillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.06.2009 - 19:16

Tyttöystäväni kävi kärrin tällä kuuluisalla kaatajaparantajalla. Ei lähtenyt epilepsia. En usko moisiin juttuihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 19:20

Minä olen toipunut äänihuuli syövästä, moni ihminen sanoi miehelleni : eikö ole ihanaa kun muijas on kerrankin äänetön, mieheni vastasi. jos olisin valinnut . ei vaimoni olisi ainakaan viimeinen valinta ollut. itse haluaisin monta kertaa sanoa monta sanaa-.-.-.ihmisille jotka leikkivät .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 19:55

ihmisä parantuu Suomessa niinkuin muissakin maissa. Mihin itse kukin uskoo parantuneensa on sitten toinen juttu, uskon asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.06.2009 - 20:54

Eiköhön, eiköhän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 21:20

en usko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 21:30

Teinipoikana kävin ihmettelemässä Niilo Ylivainion "Ihmetekoja", kaatamisia.
Tässä hänen karismaattista ääntään, tosin tämän aiheen vierestä, ihmeistä kuitenkin.
www.youtube.com/watch?v=X_3I...re=related

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 00:21

En tiedä ketään kuka olisi parantunut, mutta uskon ihmeisiin. Usko siirtää vuoria. Ajattele itsesi terveeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 09:58

Henkilökohtaisesti en usko oikeisiin, pysyviin parantumisiin, jotka olisi saatu aikaan rukoilemalla tai muuten kaatamalla, ihmesaarnaajien tms. avulla.

Mutta toisaalta - monet kylläkin uskovat, esim tässä linkissä on paljon ihmeparantumisia, sekä ihmisten, että eläinten. Erikoisuutena myös muita ihmeitä mm. : "Jumala suurensi Frankille monot sopiviksi talvella 1999"

www.casagrandepalvelu.fi/raa...tekoja.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 12:34

Välillä uskon, välillä en.