Millaista on aikuisen ihmisen elämä? Kannattaako tavoitella ja onko se helppoa?

STEREOTYPIA:
Hankitaan perhe, johon kuuluu vaimo ja lapsi(a). Ostetaan omakotitalo, johon kuuluu sitten se muutaman vuoden asuntolaina. Käydään töissä ja illat ollaan kotona. Kun lapset on hiukan isompia niin kai se pitää yhteinen eläinkin hankkia.
Onko tämä niin helppoa tavoitella, saati että kannattaako?

Avainsanat: perhe

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 00:42

Näin jälkikäteen on helppo vastata, kannattaa, sillä se toinen vaihtoehto on pitkän päälle huono.
Helpolla sitä ei kyllä saa.
Kuka sen sanoikaan, että jos lähtee panemaan elämän risaiseksi, niin myös menee risaiseksi.
Kannattaa tavoitella hyvää, porvarillista elämää, jos vaikka saisi tavallisen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.06.2009 - 00:48

Voin sanoa, että ei ole ikinä ollut minulla taloa eikä muutakaan omaisuutta, mutta kannattaa silti tavoitella aikuisuutta. Ei ole pakko stereotyyppinä elää. Voi asua vuokralla, ja vaikka yksin, jos ei sitä vaimoa ja lapsia halua. Valinta on ihan oma ja jokaisen se on jossain vaiheessa tehtävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 00:48

Kyllä kannatta ehdottomasti. Ja sitten ton Papitin vaihtoehto on tietenkin pitkän päälle Datsun. Ja helpolla ei saa, että se on oikein vastattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 02:06

Aina paranoo ja tavoittelematta saavutat,nauti joka hetkestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 07:38

Kyllä se aikuisuus ihan itsellään tulee, ja jokainen voi tehdä oman elämänsä sellaiseksi kuin haluaa, elämään kuuluu myös vastoinkäymisiä itsestä riippumattomista syistä, ja sen voin sanoa mitä vanhemmaksi tulee niin elämisen tuska helpottuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.06.2009 - 08:05

Ei me tänään tiedetä mitä huominen tuo tullessaan. Jokaiselle on luetut täysin erilaiset päivät kuin mitä kaverille on suunniteltu. Mutta varmaa on että kaikki mitä elämässä tulee eteen on ennalta suunniteltua. Kaikki hyvä ja kaikki paha. Kenen osa saavuttaa kaikki nuo mitä mainitsitkin, kenen osa olla yksin. Mutta itse me suurimmalta osin vaikutamme siihen mikä tai kuka meistä isona tulee. Mutta on se matka sinne aikuisuuteen sen verran mielenkiintoinen matka, että kyllä se ehdottomasti kanattaa tehdä. Kunhan muistat sen hiljaa kävellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 08:07

itse olen niin onnellinen nyt, kun olen 4 lapsenlapsen mummi ja se on jotain aivan ihanaa, joten perhe kannattaa hommata , jotta pääsee nauttimaan ukkina olosta, niin oletan , että olet miespuolinen henkilö...eikä se vakaa talouskaan pahitteeksi ole..mutta ei ole synti vaikka et perhettä perustakkaan, vielä siinä on se hyvä puoli, kun on perhe, en tunne itseäni koskaan yksinäiseksi,kun on perhe ja mies rinnalla, toki myöskin tärkeää on ystävät, mutta läheiset ovat yli muiden..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 08:12

Meille jokaiselle aikuisuus merkitsee eri asioita. Oma tavoitteeni on säilyttää tietty lapsenmielisyys ja taito iloita pienistä asioista, osata leikkiä ja olla huolehtimatta liikaa tulevasta. lapsetkin nauttivat juuri tästä hetkestä surematta huomista, siihen kun pystyisi itsekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 09:28

Elämää toki kannattaa tavoitella,
sterotypiat voi heittää romukoppaan ja elää omaa elämää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 10:42

Jokainen on oman onnensa seppä.Itse päätät,mitä elämällesi teet.Minä ainakin nautin aikuisuudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 11:04

"Aikuisuuteen liitetään itsenäisyys ja vastuullisuus. Aikuisten oletetaan kestävän yksinoloa ja pystyvän itsenäisiin ratkaisuihin. Myös pysyvä parisuhde on kehitystehtävä, jota useimmat pyrkivät täyttämään. Se vaikuttaa mielikuvaan vanhempien turvallisuudesta. Hyvin mustavalkoisesti sanottuna vanhempien tuottaman turvallisuuden tunne ikään kuin vaihtuu puolison tuottamaan turvallisuuden tunteeseen. Ne eivät kuitenkaan ole vastaavia asioita, koska iän karttuessa haluttu turvallisuus muuttuu. Pysyvä parisuhde tuo myös haasteen itsemääräämisen ja riippuvuuden välille."

kannattaa tai ei, pakollinen vaihe elämässä se on joka tapauksessa, ja jokainen on aika paljon vastuussa siitä millaisen aikuisuuden itse elää ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 12:03

Olet silloin aikuinen, kun tavoittelen toisen hyvää ennen omaasi. Vaikka kuinka paljon keräisit itsellesi "tavoittelemisen arvoisia asioita", niin ne eivät tunnut miltään, ellet ole samalla tärkeä jollekin toiselle ja ellet voi jakaa onneasi jonkun toisen tai toisten kanssa. Tämän voi kokea vain yhteisössä. Oli se sitten minkälainen tahansa, hakeudu ihmisten pariin ja ala täyttää elämäntehtävääsi, mikä se sitten kohdallasi lieneekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.06.2009 - 13:37

Minusta tuntuu ettei elämä koskaan ole täysin helppoa, olet sitten aikuinen tai lapsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 17:29

Mulla on toi ruletti päällä ja täytyy sanoa, että ei kyllä aina jaksais.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 01:32

Mitä aikuisempi olet, sitä enemmän nautit lastesi leikeistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.06.2009 - 18:01

Eipä ole kokemusta, mutta harmaalta ja tylsälllltä vaikuttaa.