Mikähän olisi paras mahdollinen (ulkomaan) matkakohde elokuussa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.06.2008 - 15:33

Ehdottomasti tällä hetkellä ja elokuussakin vielä Yhdysvallat. Vuokraa Yhdysvalloista vaikka auton, elät näin EURO - USD kurssin suosiessa varsin edullisesti. Aurinkoa ja nähtävää riittää, valitse osavaltio kerrallaan. Nähtävää on vaikka millä mitalla!

Ajat Grand Canyonille. Käyt nauttimassa legendaarisen Las Vegasin tarjonnasta? Tai suurkaupunkiin, New Yorkiin viikoksi. Entä kansallispuistot, luonnon kauneus ja rauha. Suurta ja mahtavaa.

Miksi Kypros loma, eikö se ole hieman tylsää...??

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2008 - 11:45

Riippuu siitä mitä lomaltasi haluat. Kaukokohteissa (useimmissa) on vielä elokuussa sadekausi menossa (esim. Aasia), mutta Etelä-Eurooppa on lämmintä aluetta tuolloin ja aika takuuvarma aurinkoloma tiedossa, jos matkustat esim. Kyprokselle, Turkkiin jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2008 - 12:02

Riippuu siitä, kaipaatko aurinkoa ja lämpöä vai jotain muuta. Monissa kohteissa elokuu on vielä täyttä turistisesonkia, väkeä riittää paljon. Kypros, Turkki ja Madeirakin ovat varmasti hyviä valintoja. Myös esim. Kanarialla eletään tuolloin vuoden lämpimintä ja aurinkoisinta aikaa, samoin Madeiralla. Vaihtoehtoja löytyy kyllä!

Matkatoimistojen nettisivujen (esim. www.finnmatkat.fi tai www.aurinkomatkat.fi) kohdetiedoista löydät kätevästi myös matkakohteiden kuukausittaiset säätilastot, lämpötilat ja sademäärät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2008 - 16:13

Kreikka. Itse lähden sinne heinäkuun lopussa kahdeksi viikoksi. Ilman lämpötila noin 30 asteen tietämillä, voi olla kyllä enemmänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2008 - 12:45

Jos nyt on ihan pakko päästä elokuussa ulkomaille, niin mieluummin sitten kuun loppupuolella (kun koulut ovat alkaneet), silloin on paljon tarjontaa ja valmismatkojen hinnat kohtuullisia.

Syytä myös muistaa että juuri elokuu on varsinainen lomakuukausi useimmissa euroopan maissa ja silloin tietysti maan oma väki ruuhkauttaa tiet ja lomakohteet.

Jos matkakassa riittää, kannattaisi katsella jotain eteläisen pallonpuoliskon 'kuumia' kohteita, sillä sielähän on talvikausi ja meille havumetsävyöhykkeen väelle kohtuulliset olosuhteet.

Lähteet:
omia aprikointeja ja kokemuksia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2008 - 14:36

parasta kohdetta ei voi määritellä...
hyviä vaihtoehtoja voisivat olla Bulgaria ja Malta...
koita vaikka?