Mitä teen lemmikkieni takia? Auttakaa eläinten ystävät !

Olen saanut mahdollisuuden opiskella ammattikoulussa juuri sitä alaa mitä olen koko elämäni haaveillut. Minulla on silti 3 lemmikkieläintä, joita en voi ottaa kouluun mukaan.
Mitä teen?
Pitääkö minun suojella "lapsiani" ja jäädä heidän luokseen, rakastaa heitä.
Vai käyttää tämä ainutlaatuinen mahdollisuus, mitä en välttämättä saa enään koskaan. Jolloin kaksi lemmikkiäni joudun antamaan "vuokralle" kolmeksi vuodeksi ja yhtä näen kahden viikon välein ja loma-aikoina.
Mitä teen? En osaa elää ilman heitä, mutta teenkö väärin jos lähden toteuttamaan unelmiani.
Toisaalta tämä voi olla ainoa mahdollisuuteni toteuttaa haluamani, mutta toisaalta teenkö väärin, jos jätän heidät... keitä eniten rakastan tässä maailmassa, kolmeksi vuodeksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.06.2009 - 22:58

vaikka olenkin erittäin eläin rakas tyyppi, niin kannattaa se opiskelu siitä huolimatta,jos olet sisälle päässyt. kysele lähimmiltäsi, olisko joku niin kiva ja ottaisi siksi aikaa hoitoon lemmikkisi. saisit sitten aina lomilla ja mahdollisilla vapailla nähdä "lapsukaisiasi" :). kuitenkin se tuttu niin, että lemmikkisi ovat olleet tekemisissä hänen kanssaan eli tunteevat sen ennestään. osaavat kotiutua paremmin tutun ihmisen luo.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.06.2009 - 20:52

Mene ihmeessä opiskelemaan kun on mahdollisuus ja varsinkin kun se on sitä mitä haluat.
Ethän sinä tarvitse kokonaan "lapsistasi" luopua!
Kaksi vkoa menee nopeasti ja voit taas tavata heitä.
Varmasti vaikea tilanne, mutta ikävän kanssa oppii elämään, siihen ei kuole.
Opiskelupaikka on kuitenkin avain tulevaisuutesi jota ei kannata missata !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.06.2009 - 20:55

Voisiko joku tuttusi tai ystäväsi, perheesi, ottaa ne kolmeksi vuodeksi hoitoonsa. Ja sitten saisit ne takaisin, kun opiskelusi on ohi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.06.2009 - 21:02

Lemmikkisi ovat varmasti sinulle tärkeitä ja rakkaita, mutta nyt järki käteen. Sinä lähdet opiskelemaan kun siihen on kerta mahdollisuus ja lemmikkisi pärjäävät paremmin kuin uskotkaan sen ajan kun olet poissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 21:06

Sanoisin näin, jotta sinun elämästäs ja tulevaisuudestas tässä on kysymys, ite oon erittäin eläinrakas, mut ku ei heittii lemmikeit lopettaa tarvii opiskelus takia, niin mene ihmees täyttämään haavees, varmasti onnistuu, etkä silti ole 'laiminlyönyt' minkäälaista velvollisuuttasi näit lemppareittas kohtaan, kunhan heil on hyvä hoivapaikka sillä välil kun oot toteuttamassa elämäsi haavetta.. kyllä ne sinut tuntevat, heti kun sinut näkevät, elä sitä pelkää, jotta sinut unohtavat, eläimet ovat siinä suhteessa viisaita, tsemppiä matkaan:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 21:08

Sinuna laittaisin koulutuksen lemmikkien edelle. Toivottavasti saa "lapsillesi" kuitenkin hyvän kodin,jossa voit käydä heitä tervehtimässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 21:53

Ajattelitko uhrata oman elämäsi kissojen tai koirien takia?
Oikeasti sinulla ei ole vaihtoehtoa, vaan kouluun on lähdettävä silloin kun sinne pääsee.
Jos nyt et mene, niin kadut koko loppuelämäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 21:59

Mitä lajia ne sun lemmikit ovat?Skorpioneja,käärmeitä,hamstereita tai undulaatteja?Kiinnostaa vaan ei sillä,että voisin ottaa sun "lapsiasi",muuten vaan jos joukolla keksitään jotain.
Koulutus ehdottomasti tärkeintä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 22:49

MENE JA PISTÄ ELÄIMES JONNEKKIN HOITOON HOPI HOPI

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.06.2009 - 23:56

Jos löytyisi joku tuttabva joka voisi opiskelun ajaksi elöimet ottaa, jos ei niin itse en ainakaan lähtisi opiskelemaan ja jättäisi lemmikeitä, ovat kuitenkin minulle kuin omia lapsia, eihän omia lapsiaankaan jätetä, eihän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 09:08

saisitkos lapsesi , sit takaisin,kun koulusi on käyty, voiskos vanhempasi ottaa ne hoitaakseen sen ajan , no toivottavasti saat asiasi kuntoon tuon suhteen ja pääset siihen ammattiin jonne olet toivonutkin...onnea paljon sinulle sinne kouluun jos päätät sinne mennä ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 11:00

Toteuta ehdottomasti unelmasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2009 - 04:15

Opiskelu kannattaa tulevaisuuttasi ajatellen. Olisiko sinulla mahdollisuus etsiä heille siksi aikaa sijaiskoti, tai viedä vanhemmillesi tai sukulaisillesi siksi aikaa lapsukaiset hoitoon?