JJL
Kysytty: 16.06.2009 - 13:39

Lisää starttikonepistoolista. pitäisikö hommata oikea niin tulisko parempi mieli? eihän tuohon tarvi edes lupaa.turun suunnalta

Poliisi ehdotti ampumarataa, mutta ei ole oikea ase niin mitä siellä radalla teen. ei lennä piipusta mitään. ehkä vaan parempi ampuu misä huvittaa toki järkeä käyttäen eli ei keskustassa ja jos jotain häiritsee niin voivoi. Koska en tykkää oikeista aseista ne tappaa väärissä käsissä. ja koristeeksi ja pikku leffa setteihin ajateltuna. Ja ei niitä miks on pakko tai toi on typerää vastauksia.

Avainsanat: kysymys paikoista....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.06.2009 - 14:03

Ampumarata on mielestäni huono vaihtoehto, koska lähtökohtaisesti siellä on vain oikeita aseita ja niiden mukainen aseiden käsittely. Jos joku siellä leikkipyssyillä ampuu miten sattuu, niin aiheuttaa varmasti hämminkiä.
Itse pitäisin parhaana mennä metsään. Meillä päin ainakin tenavajoukot juoksevat metsissä maastoasuisina ja suojanaamarit päässään. Tosin heillä on kuula-aseet, jotka muistuttavat aivan oikeita rynnäkkökiväärejä. Niistä ei kylläkään lähde kovin kummoista ääntä. Osa nuorista käyttää vielä biohajoavia kuulia, vaikka ne ulkonaisesti ovat samannäköisiä kuin pelkät valkoiset muovikuulat.
Noiden starttipyssyjen huono puoli ulkopuolisten kannalta on tietysti kova ääni, mikä voi aiheuttaa harmia, jos koiria ulkoilutetaan samoilla paikoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.06.2009 - 14:25

Kyllähän asia on niin, että täällä saa kaikki vastata. Et voi määrätä että ei mummot, tai voi voi-vastaajat saa sanoa mielipidettään. Sinulle on metsää ehdotettu, jos se ei kelpaa, eikä poliisin suosittelema ampumarata, niin sitten pitää olla ampumatta. Ei sitä paukuttelua jaksa kuunnella kaikki nuoremmatkaan, joten mietippäs vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 14:40

Oletan, että pistoolisi on oikean aseen näköinen. Otapa selvää, saatko yleisillä alueilla lainkaan käyttää sitä. Jos se on starttipistooli, niin sen käyttötarkoitus on aivan muu kuin viihderäiskiminen. Tästä syystähän uudenvuodenrakettejakin saa ampua vain tiettyjen kellonlyömien välillä. Oletan, että ampumarata tai -halli on ainoa paikka, jossa voit omituista harrastustasi harjoittaa. Ne on sijoitettu siten, että niissä meteli ei häiritse muita ihmisiä. Asenteessasi on paljon korjaamisen varaa, tuollainen
häiritsee,voi voi
ei ole kypsän ihmisen tapa suhtautua toisiin ihmisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 15:18

Useimpien kaupunkien järjestyssäänössä (varmasti Turunkin) on kielletty häiritsevän metelelin aiheuttaminen asutusalueella. Sarjatuliaseella (vaikka vain feikki) paukuttelu varmasti kuuluu tämän säännön piiriin. Eli metsään vaan, tarpeeksi pitkälle asutuksesta, jos siellä Turunseudulla sattuis olemaan joku vanha hiekkakuoppa tai vastaava, jossa mopopojat käyvät pärryytelemässä, niin luulisi siihen joukkoon sinunkin paukkutelujesi sopivan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 16:34

Kuules JJL,jos ei napsulaisten vastaukset tyydytä,kysy täältä
igs.kirjastot.fi/iGS/kysymyk.../haku.aspx

Kysy mitä vain!Voit kysyä anonyyminä!!Mun mielestä tulee vastaus ilman "voivoi ja voi hellanlettas sentään",täällä asiallisia aikuisia(kin) ihmisiä,jotka eivät ala pottuilemaan heti paikalla kuten sinä kysyjänä.
Rauha maahan ja ainakin Turun seudulle ja ihmisillä hyvä tahto!