Onko sinulla neljätoista varvasta?

Montako? Voitko jotenkin todistaa sen? Lääkärintodistus, poliisinlausunto, tuomarinlausunto?

Esimerkiksi lääkärisi kirjoittaa lausuntoonsa, että sinulla on 14 varvasta. Voitko jotenkin kumota sen, jos se ei satu pitämäänkään paikkaansa? Onko yleensäkkään mitään väli sillä montako varvasta, silmää tai nenää sinulla sattuu ylipäänsä olemaan. Kuuluko asia kenelleekkään ja voiko se vaikuttaa mitenkään elämääsi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.06.2009 - 14:21

Ei ole neljäätoista varvasta mutta 11 sormea.. Lasken eka oikean käden sormet, yy,kaa,koo,nee,vii ja sit vasen käsi, kymmene,yheksä,kaheksa,seittemä,kuusi! Joten mun plus laskuopin mukaan viisi plus kuusi on 11!! =))))

Kysyjän kommentti

Erinomainen laskutaito sinulla! Vahinko mitä poliisilaitos on sinussa menettänytkään?

Mutta osaa ne muutkin laskea, ainakin veneen vesille!
Kuinka monta ruotsalaista tarvitaan talvikalastukseen? - Kuusi. Kaksi hakkaamaan avantoa jäähän ja neljä työntämään venettä avannosta sisään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.06.2009 - 12:50

Kyllä kropan ominaisuudet vaikuttavat elämiseen. Mikä tuuri, että ihossa sattuu olemaan reiät juuri sierainten kohdalla. Yhdessä huumoriohjelmassa todettiin, että mikä onni, että ihmisillä on korvat. Muutoin menisi valtava määrä silmälaseja kaatopaikalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 12:54

Tuo on perustavaa laatua oleva kysymys!
Omaan matkapäätökseeni vaikutti omalta osaltaan 24 varvasta samalla oliolla. Rahaa paloi aika rutkasti, mutta pitihän sitä päästä katsomaan, missä moisia otuksia on elänyt. Suosittelen samaa matkaa sinulle ja kaikille muillekin. Jutusta saatte vihjeen siitä, minne kannattaa matkustaa.

" Hemingwaykissa on nimitys kissalle, jonka kaikissa tassuissa on kuusi varvasta. Joskus kynsiä saattaa olla enemmän kuin varpaita, jolloin esimerkiksi neljä varvasta muodostavat varsinaisen tassun, ja sen vieressä olevassa varpaanvälissä on kynsi. Sen jälkeen olevat kaksi varvasta muodostavat tassun sivuun pienen "minitassun".
[muokkaa]Muut fyysiset poikkeavuudet

Tassun erikoinen muoto voi aiheuttaa kissalle ongelmia liikkuessa: kävely saattaa olla "humalaista" puolelta toiselle vaappuvaa. Osa hemingwaykissoista on uimataidottomia tai ne täytyy varta vasten "opettaa" uimaan. Uimataidottomuuden syynä voi tietenkin olla hätäännys, jota kissa kokee joutuessaan veteen, jos liikkuminen kuivalla maallakin on haparoivaa. On kuitenkin mahdollista että kissa oppii uimaan, jos se totutetaan veteen ensin vaikkapa vain suihkulla. Kun ne ovat tottuneet siihen, voidaan niitä uittaa esimerkiksi pesuvadissa, jossa on vettä kissan mahaan asti sen seisoessa. Näin kissa huomaa, ettei se hukukaan vedessä ja oppii ehkä jopa uimaan tassuillansa, mihin kyllä vaikuttaa tassun muoto.
[muokkaa]Nimen alkuperä

Kirjailija Ernest Hemingwaylla oli monivarpainen kissa, jonka jälkeläisiä elää edelleen Hemingwayn kotimuseossa. Kissa oli tuotu Key Westiin Kuubasta. Monivarpaisia kissoja on ympäri maailmaa, niin rotu- kuin tavallisissa maatiaiskissoissakin.
Luokka: Kissat"
Napsussa on niin paljon kissanystäviä, että voisiko ylläpito harkita oman lennon järjestämistä?

Lähteet:
Wiki P.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 12:56

Erityisvalmisteisia kenkiä joutuisi käyttämään jos olisi 14 varvasta,
ja aikamoinen leipälapio olisi se kenkä missä ne 14 varvasta olisi yhdessä ja samassa jalassa.

Mutta eikähän se olisi johinkin paperiin merkitty sen ensimmäisen rääkäisyn jälkeen, varpaat, pisteet ym tiedot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 13:02

Eipä ole 14 varvasta vaan ihan normimäärä. Mutta mahtaisi kenkien ostaminen tuollaiseen räpylään olla melkoinen koettelemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 13:06

Kaikilla Simpsonin perheenjäsenillä on 4 sormea kummassakin kädessä. samoin 4 varvasta kummassakin jalassa. Ainakin sormien lukumäärä on nähtävissä filmeissä ja kuvissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.06.2009 - 13:06

Todistaisin tietenkin nostamalla jalkani epäilijän eteen, ja sanoisin katso ja laske. Ei kai se sen vaikeampaa ole. Lukekoon muissa lausunnoissa mitä vaan. Kai nyt jokainen omiin silmiinsä uskoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.06.2009 - 13:08

Kyllä minulla on ihan normi määrä varpaita ja muitakin osia, tule vaikka kattomaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 13:27

Useimpina aamuina näyttää ihan siltä että niitä olisi kymmenen, toisinaan asia voi tuntua vähän epäselvältä, mutta silloin varpaiden lukumäärä on kyllä niistä murheista pienenin.

Koskaan en ole vielä joutunut varvaspätevyyttäni missään todistelemaan, jos kysymys tulisi eteen kääntyisin kait valantehneen varpaanlaskijan puoleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.06.2009 - 13:54

Kyllä ne kummenen hurmaavaa varvasta on edelleen. Molemmissa jaloissa on yksi lyhyempi muita, (eri varpaat) mutta ei se ole menoa haitannut eikä maailmalla kulkua estänyt. Eikä ole passiin merkitty puutteeksi eikä hyveeksi.
Jos silmäni sen sijaan olisivat aivan toisen väriset ja nenä erinäköinen kuin passikuvassa, saattaisin joutua hieman hankalampaan paikkaan todistamaan että minä olen minä.
Eihän sitä tarvita kuin yhden kirjaimen virhe nimessä jossakin matkustusasiakirjassa, niin lirissä olet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 14:44

Varpaani ovat kaikki tallessa ja voivat hyvin. Liikavarpaita ei ole, joten laskutoimituksen jälkeen päädyin kymmeneen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 15:06

Tähän saakka 10.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 15:24

Sukat pois jalasta ja laskutoimitus.
Tarkistuslaskennan jälkeenkin päädyin lukuun 10, en omista liikavarpaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 20:42

Minäkin näen varpaani,mutta varpaita on melkein 12 eli 6 per jalka(ne liikavarpaat :-( )
Viis eikus kuus niistä,mutta Kuuban lento,siitä olisisin kiinnostunut,erittäin
ja kissaihminenkin olen,tällä hetkellä ilman omaa kisulia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 10:14

katsoit sitten karpoa, kun kaveri ei saanut vakuutusta , kun oli ollut kolarissa vaan väitti vak.yht, et varpait oli poikkastu ja selkä sen takia kipeä, vaikka sai selkänsä kipeäksi tapaturmaisesti, joten hänellä ois pitänyt olla 14 varvasta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.06.2009 - 18:12

Kymmenen mulla on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2009 - 13:14

ei tietääkseni.