Joko juhannuksen menu on mietittynä?

Onko juhlallinen vai sitä suomalaista makkara-olut-linjaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.06.2009 - 11:10

Grilliin broileria, makkaraa, vihanneksia. Uusia perunoita ja silliä. Salaattipuolella feta-salaattia ja itsetehtyä perunasalaattia. Lisäksi tietysti kaikenlaista pikku naposteltavaa ja joku makea jälkkäri. Juomana vettä, punaviiniä, olutta ja lapsukaisille limpparia. Näillä mennään kotona ystävperheen kanssa, kummilapsen synttäreillä meitä varmaan odottaa muut herkut!
Mitään juhlallista ei laitella vaan teraasilla istuskellaan isolla porukalla ja kokkina saavat häärätä kaikki halukkaat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.06.2009 - 11:10

Eipä varmaan kovin ihmmeelistä laitella joko lihaa grillataan tai sit makkaroita ja puaviiniä juodaan ruuan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 11:14

en ole kuin vasta sen mitä kokolle vien, makaroonisal ja tietty perunasalaattia, molemmat teen itse ja aikas isot kipolliset, kun sakkia on siellä aikas paljon, jos nyt ei sada kaatamalla ja sinne mennään...mutta salatit kyllä tulee tuhotuksi jussina vaikka ei sinne kokolle niitä veisikän...juomat ovatkin jo selvät ja ne selvitibn tuolla aiemmasa kyssäris...ainiin kylä savukalaa ainakin jussinakin pitää saada ja sillikaviaaria teen, muniakin keitetynä, uusia potui isokasa, niin ja lihapullat kuuluu pitkään pöytään, no tuossa nyt jotain...seuraan tätä sinun kyssäriä ja kehittelen lisää hyviä ja nopeita ruokia meille jussiksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 11:27

Pikkuhiljaa valmistuu:paella pannulla paistetaan pihassa pikkuperunoita,uuniin hanhi,pihvejä on jo monenlaisia pakastimessa gillattavaksi,toki myös sitä olutta ja makkaraa,nakkeja kanssa.taidan tehdä ison saksalaisen perunasalaatin ja juureksia,sekä selleriä ja muitta dippijuttuja,hyvät soosit niille.paljon voimakkaita makuja ,jotka vauhdittavat aineen vaihduntaa,niin ei tule"ähkyä" mässäilystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.06.2009 - 11:35

Ei se ole sen kummoisempi kuin muuna viikonloppunakaan. Paitsi että sunnuntaina syömme kylässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.06.2009 - 11:48

Tavallinen viikonloppu minulle ainakin. Syön ihan arkiruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 12:23

Juhlallista sen olla pitää.
Jos sää on niin kurja, miltä se näyttää, niin syömme ehkä ravintolassa, koska mökillä ei ole kovin juhlallista istuskella sisällä.
Ohjelma ja menu ovat edelleen auki. Saattaa mennä kotimaan matkailuksi kesäteattereineen ja hotelliöiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.06.2009 - 13:15

Grillikanaa, pihviä,aurajuustolla ja pekonilla täytettyjä isoja herkkusieniä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 15:57

sen aika näyttää millä eväillä saamme juhlan aikaiseksi ... takuulla on kalaa mukana ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 18:13

Menu on vielä avoin. Täytyy vähän katsella millaista keliä tuo yläkerran isäntä antaa.
Menu selviää sit kun tiedän voiko sitä valmistaa ulkona vai pitääkö olla sisätiloissa.
Juoma puoli on kunnossa, satoi tai paistoi sitä ei vaihdeta =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 23:12

grillattavaa, skumppaa ja muurikka lettuja :D. mitä muuta tarttee:)..nii ja hyvää seuraa