Olisitko mieluummin jättänyt väliin?

Katselin noita vanhoja kysymyksiä ja mieleen jäi Matildan kysymys:" Kumman parisuhteen valitsisit mielummin ? 1. seksisuhde ilman rakkautta 2. rakkaussuhde ilman seksiä".
Itse vastasin jotenkin tähän tapaan, että alussa on rakkautta JA seksiä, lopuksi ei kumpaakaan.
Olisiko kannattanut siis jättää kokonaan väliin moinen suhde?

Lisätty: 16.06.2009 - 13:08

Ciby, olisiko kannattanut jättää väliin sekin suhde, josta syntyi ainokainen lapseni?

Vähäviisas, useimmista suhteistani on todella jäänyt jotain ainutkertaista, sillä nyt kymmenien vuosien päästä ovat entiset tyttöystäväni ottaneet yhteyttä ja menneitä on ollut todella mukava muistella.

Nuoruudessa aina loppui jompi kumpi ja yleensä se suhdekin sitten varsin pian. Luvattiin olla ystäviä ja pitää yhteyttä, kuten nyt onkin tapahtunut. Ei vain tullut sovittua, että esimerkiksi kolmenkymmnen vuoden päästä soitellaan.

*Mitään en kadu*

Avainsanat: suhteet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.06.2009 - 02:19

Tarkoitatko, että ois jäänyt niinkuin oven väliin? Mutta, sehän sattuu tai siis tekee kutaa, sillee negatiivisesti tietysti?

Mutta oikeesti sehän täytyy ottaa siltä kantilta, että se oli yksi elämän kokemus. On siinä varmaan ollut niitä hyviäkin hetkiä? Loppujen lopuksi elämä on sellaista ja aika monet näyttelee ulkopuolisille "pitää kulisseja pystyssä" kuinka hyvin heillä menee. Todellisuus on sitten aivan jotain muuta. Minäkin mietin mitä Matildan kysymykseen vastaisin ja taisi olla.... ainakin ajatukset samanlaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 16.06.2009 - 02:37

Ei olisi minusta kannattanut sentään väliin jättää moista suhdetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 06:59

papitti vastaan tuohon jossa kysyit et ois ehdottomasti pitänyt jättää väliin, mutta mistä voi tietä , suhteen alussa et se suhde loppuu raukkauttemuuteen tai seksittömyyteen..ei sitä alussa voi tietää mikä suhteen lopettaa, mutta kyllä suhde voi olla rakkautta ilman seksiäkin, mutta itse en vois olla seksisuhteessa ilman rakkautta..joten vaikea vastata taas...mikä ois ollut parasta.....silloin, kun joskus on virhe valinnan tehnyt....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 08:17

Eihän sitä suhteen alussa voi mitenkään tietää, mihin suhde loppujen lopuksi päättyy. Ja jos sitä kovasti alkaisi aina uuteen suhteeseen ryhtyessään, jäisi kaikki suhteet kokematta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 09:37

olisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.06.2009 - 09:41

Ajatellaan tämä asia näin että jokainen eletty suhde on antanut meille jokaiselle jotakin. Ei mikään ole ollut merkityksetön. Ja jos emme uskaltaisi uuteen ryhtyä edellisestä "viisastuneena", niin yksin jäisimme. Toki meitä on paljon jotka valitsevat sen tien, mutta silloin sen edeltävän on täytynyt olla todella rankka kokemus jollaista ei halua enää uudestaan. Eikä siis ota riskiä aloittamalla jälleen alusta uudessa suhteessa.
Itse kysymykseen vastaisin että en voi sanoa noin, mutta jos minulle tulisi mahdollisuus mennä takaisin siihen alkukohtaan, niin valitsisin ehkä toisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 10:34

Omaa elämääni taaksepäin katsovana voisin sanoa, että olisi pitänyt käyttää pidempää harkintaa. Katsoa, ettei tarvitse katua. Mutta tässä vaiheessa ei enää kannata katsella taaksepäin, edessä on vielä elämää elettävänä. Yritän elää sen taiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.06.2009 - 11:12

Olisin jättänyt väliin ehdottomasti. On sitä saanut niin paljon kärsiä noissa epäonnisissa suhteissaan. Mutta omahan on vikani, kun en ollut tarpeeksi tarkkana alusta lähtien. Eipä tarvitse enää kärsiä. Yksin olen ja pysyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 11:17

Joskus nuorena idealistina julistin

"kaikki ihmissuhteet kannattaa, huonoimmastakin jää jotain ainutkertaista itselle"

- en ole tähän mennessä nähnyt syytä muuttaa käsityksiäni -