Onko limsatölkin sisältö tyhjä tila tyhjiö vai hapeton tila? Jos se on tyhjiö se painuu kasaan ja happea se ei voi olla....

se vanhettaisi tuotteen. Alumiini on ohutta ja se painuu kasaan, jos siellä ei ole mitään sisällä. Mitä siellä siis on kun itse neste on juotu tai kaadettu sieltä kokonaan pois?
Palautuslinja kaupassa ei huoli kokoon painuneita tölkkejä.

Lisätty: 15.06.2009 - 23:50

Tarkoittaako vähäviisas, että siellä olisi sisällä kaasua? Eikös se ole vaarallista ihmisille?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2009 - 23:28

Täydessä hiilidioksidi sitoutuneena tuotteeseen.Tyhjässä tietysti ilmaa.mikäli se on rutussa niin alumiini on venynyt eikä enää palaudu oikeaan muotoon Tosin täysikin voi olla lommolla, sillä paine ei oikaise sitä..Tyhjö taasen on nesteetön ja kaasuton tila jonka paine-ero normaaliin ilmanpaineeseen on valtava.

Kysyjän kommentti

Timpan vastaus lähimpänä oikeaa. Tyhjässä tölkissä on hiilidioksidia, joka muodostaa sinne kaasua ja estää tölkkiä painumasta kokonaan kasaan. Jos iskee esimerkiksi lekalla tyhjän tölkin kasaan kuuluu sisältä paukahdus, joka on siis sinne muodostunutta kaasua. Kantsii mennä heti illalla kokaseen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.06.2009 - 23:06

ei varmaan kumpaakaan, kun se ei mene kasaan eikä pahennu.... no emmää tierä ...kerro sää.... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 23:07

sielä on sitä hiilihappoo joka aiheuttaa tuon kasvuhuoneilmiön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 23:14

Siellä on suojakaasua, joka estää tuotteen pilaantumisen. Arvaa hän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.06.2009 - 23:22

Kun neste on juotu tai kaadettu pois, niin kyllä siellä ilmaa on. Jäähän siihen tölkkiin aukko, kun se on avattu. Jos näin ei ole, niin ymmärsin kysymyksen väärin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 23:22

ei tyhjiö, kyllä hapeton, todennäköisesti hiilihappoa

_________

Hiilihappo on veden ja hiilidioksidin muodostama yhdiste. Se on heikko happo, jonka kemiallinen kaava on H2CO3. Hiilihappo ei ole sama asia kuin hiilidioksidi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 23:34

Limsatölkin sisällä on limsaa.