Haluaisin siis tietää Porto das Dunasista, millainen paikka ja millainen sää maaliskuussa? Entä Fortaleza? Miten turvallisuus?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 15.06.2009 - 21:21

me oltiin brasiliassa, porto das dunaksessa joulun ja uuden vuoden 2005 ja silloin säät suosi meitä todella hyvin. rannalla tosin kävi melkoinen tuuli, mutta muuten ilma oli lämmin. kahden viikon aikana vettä tuli vain yhtenä päivänä muutaman minuutin ajan. veikkaanpa, että ilmastollisia muutoksia ei ole maaliskuulle. paikkana porto das dunas on melko pieni, mutta silloin 2005 siellä oli todella kova rakentaminen menossa eli varmasti nyt on paljon enemmän näkemistä ja kokemista. ja eihän siitä ole pitkä matka fortalezaan. ottaa siitä hotellilta oman taksin, 20min ja olet shoppailee fortalezan torilla. sovit saman taksi kuskin kanssa hakemisesta, niin pääset turvallisesti takaisin hotellille. porto das dunaksen hotelli alue on todella laaja ja sieltä löytyy monia allas alueita ja rantahan on ihan siinä vieressä joka on vapaassa käytössä hotellin asukkaille. eipä siellä juuri muita ihmisiä tainnut ollakaan, kuin turisteja hotellista. meille sattui paikallisten loma aika joulun ja uuden vuoden välillä joten paikallisia lomailijoitakin siellä sitten löytyy. dunaksessa on ihan hotellista kävely matkan päässä todella kiva vesipuisto Aquapark, jossa saa varata aikaa koko päiväksi. ruokahan siellä on todella edullista ja todella hyvää. hotellin yhteydessä oli.. tai ainakin meidän aikaan, ns. kilo ravintola, josta sait lautaselle ottaa mieleistäsi ruokaa, se punnittiin ja maksoit siitä ns. kilohinnan. löytyy sieltä myös ihan normi ruokalistakin. henkilö kunta oli aivan ihanaa, jotkut osasivat muutamia sanoja suomeakin ja halusivat oppia sitä myös lisää, koska siellä on todella paljon suomalais turisteja ja haluavat siis palvella monipuolisesti. Dunas on mielestäni todella turvallinen kohde, tietysti riippuu aina ihan omasta käytöksestä,kuinka siellä liikkuu. fortalezassa sai hieman katsella olkapään yli, esim. jos valokuvaili, nii heti joku paikallinen kiinnitti huomiota. siellä oli myös paljon kerjäläisiä..lapsiakin:(. mutta hymyillen menee vaan eteenpäin kiinnittämättä niihin sen kummasemmin huomiota, nii ei ongelmaa. isoja tukkuja rahaa ei tietenkään kannata pitää mukana, vaan sen verran,kuin luulet käyttäväsi. ja kun maksat, pyri pitämään lompakko niin, ettei kukaan näe,kuinka paljon rahaa sulla on mahdollisesti mukana.
hyvä käytös takaa varmasti turvallisuuden ja olemalla kohtelias paikallisia kohtaan, niin saat varmasti hyvää kohtelua myös takaisin.tämä pätee myös dunaksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 22:05

Muistathan että englanti on harvojen hallussa, paikallinen kielihän on portugali.

Ohessa tietoa myös säästä ja muustakin.

www.napsu.fi/matkailu/maailman-saa/740